Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Nejúspěšnější DVD v historii? Umučení

Redakce MAM10. 9. 2004

Zní to přinejmenším zvláštně: nejúspěšnějším DVD v historii hraného filmu se stalo drama Umučení Ježíše Krista filmového studia 20th Century Fox. Během jediného týdne od uvedení na americký trh se jej prodalo devět miliónů kopií.
Film tak s přehledem porazil kultovní tolkienovskou trilogii Pán prstenů režiséra Petera Jacksona, stejně jako jeden z nejpopulárnějších DVD titulů vůbec, sci-fi trilogii Matrix, uvedl server BBC News.
Pouze jeden titul byl v dějinách trhu s DVD úspěšnější: tehdy ale nešlo o hraný snímek, ale o počítačem animovanou disneyovku Hledá se Nemo. Té se za jediný den prodalo neuvěřitelných osm miliónů kusů.
Umučení Ježíše Krista ale předčilo veškerá očekávání. Snímek, který byl uveden v USA pod názvem The Passion (Pašije) letos o Velikonocích, okamžitě po celém světě rozpoutal vlnu diskusí.
Mnozí filmu, který režíroval herec Mel Gibson, vyčítali přílišnou krutost a přehnaně naturalistické výjevy, s nimiž byly poslední hodiny Ježíše Krista vylíčeny.
Pověst kontroverzního snímku ale zapůsobila jako magnet na diváky: k dnešnímu dni vydělalo Umučení v kinech celého světa více než 600 miliónů dolarů, jen američtí diváci za nej zaplatili přes 370 miliónů.
Nebylo tedy divu, když studio Fox rozpoutalo na konci léta před uvedením filmu na trh s DVD masívní marketinkovou kampaň, která měla diváky nalákat k jeho koupi.
Reklamní kampaň měla kuriózní podobu: studio rozeslalo na 260 tisíc pohlednic a přes šest miliónů e-mailů, v nichž apelovalo na americké věřící a na církevní představitele, aby si jejich nejnovější DVD, snímek Umučení Ježíše Krista, zakoupili.
Jak uvedl list The New York Times, šlo o jednu z nejdůkladnějších marketinkových kampaní na území USA. Nařčení z přílišné komercializace svého filmu však studio rezolutně odmítlo.
“Rozeslali jsme věřícím jen prostou zprávu, že film, který je tak zaujal, mohou mít nyní doma, protože právě přichází na trh. To je vše,” uvedl tehdy Jeff Yordy, marketinkový ředitel studia Fox.
I přes toto tvrzení je však jasné, že kampaň byla výsledkem několikaměsíčních průzkumů trhu: soustředila se totiž i na konkrétní regiony. Největší zájem o film posledních hodinách Krista distributoři zaznamenali například v oblasti amerického Středozápadu či ve státech tradičního Jihu.
Kampaň na americké spotřebitele evidentně zabrala. Ačkoliv se Fox při uvedení DVD na trh zdráhal zveřejnit konkrétní odhady, počítal podle odborníků během prvního týdne s asi jedním až dvěma milióny prodaných kopií, uvedl New York Times. Jejich předpoklady se vyplnily několikanásobně.
Z patnácti miliónů kusů, které studio 31. srpna poslalo na trh, jsou nyní již dvě třetiny prodány. Jen během prvního dne zmizely z pultů čtyři milióny DVD a videokazet.
Vedle běžných obchodních řetězců se Umučení Ježíše Krista objevilo i v nabídce renomovaných internetových portálů – největší zájem přitom zaznamenaly servery Amazon.com a Walmart.com.
Foxem stanovená cena jednoho DVD činí necelých třicet dolarů (zhruba 780 korun), internetoví obchodníci však cenu zvýhodňují v rámci různých akcí.

×

Billboardy o Grossově upřímnosti stály ČSSD miliony

Starší článek

Mezi slovenskými listy vede Nový čas, Sme stále před Pravdou

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více