Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

NBC Universal se rozjel razantně

Redakce MAM2. 9. 2004

Největší mediální koncern světa, AOL Time Warner, možná brzy přijde o post lídra zábavního trhu. Největším konkurentem se mu zřejmě brzy stane NBC Universal, který v květnu vznikl spojením zábavních aktiv francouzského Vivendi Universal a amerického General Electric.
Gigant s očekávaným ročním obratem přesahujícím 15 miliard dolarů má za sebou první úspěšné kroky, jimiž by mohl svého hlavního konkurenta dohnat: zaměřil se na hispánský trh, pokouší se získat legendární filmové studio MGM, nepříliš ziskových divizí se naopak hodlá zbavit.
“NBC a Universal jsou dvě úspěšné a vysoce ziskové společnosti s doplňujícími se aktivy,” řekl u příležitosti akvizice Bob Wright, viceprezident společnosti General Electric, pro deník The New York Times. Jeho slova potvrzují nyní všichni finanční analytici.
“Kromě NBC a jejích kabelových kanálů Bravo a CNBC nyní pod koncern spadají i úspěšná hollywoodská studia Universal Pictures, všechny jejich tematické zábavní parky, a především oblíbené kanály USA Network a Sci-Fi Channel,” uvedl expert na zábavní průmysl Bill Carter. “Velkou devízou je především progresívní španělsky vysílající síť Telemundo,” uvedl Carter pro New York Times.

MEZITITULEK: Telemundo: investice, která se rychle vrátí
Společnost Telemundo Communications Group se stala součástí NBC už v roce 2001, kdy ji GE koupil za 2,7 miliardy dolarů. Jeho programové složení zpočátku sestávalo převážně z telenovel a Telemundo byl pro majitele spíše ztrátový.
To se změnilo s nástupem nového vedení po spojení s Universalem. Bob Wright, který se stal výkonným šéfem nového koncernu, se navzdory očekávání zaměřil právě na svá “hispánská” aktiva.
První investice, padesát miliónů dolarů, plynula do původních televizních formátů. “Už nyní začíná Telemundo vykazovat příznivé výsledky, snahy NBC Universal se začínají projevovat i na rostoucí sledovanosti,” uvedla pro New York Times mediální analytička Jessica Reif Cohenová ze společnosti Merrill Lynch.
Právě diváci Telemunda, a jen ve Spojených státech by jich mohlo být na čtyřicet miliónů, neboť právě tolik čítá zdejší hispánská menšina, jsou pro návratnost investic klíčoví. S rostoucí sledovaností totiž roste i reklamní potenciál, který se na hispánské programy váže. Ten už nyní každoročně narůstá podle agentury Bloomberg o dalších deset procent.
Pozici lídra v této oblasti si na americkém trhu zatím drží konkurenční Univision Communications. To by se ovšem mohlo rychle změnit ve prospěch Telemunda, koncernu NBC Universal.

MEZITITULEK: Paxson příliš nevynáší. Bude muset ze scény?
Opačná situace naopak nastala u Paxson Communications, součásti televizní divize NBC Universal. Paxson, vlastník 61 televizních stanic, se k NBC připojil v roce 1999. NBC tehdy do jeho dvaatřicetiprocentního podílu investoval 415 miliónů dolarů. Spekulovalo se i o tom, že zbytek NBC odkoupí během následujících let. Mezitím inkasoval NBC každoročně dividendy ve výši 33 miliónů.
Nyní se však zdá, že o Paxson přestává NBC Universal jevit zájem. Podle finančního analytika Aarona Ricklese se zdá, že NBC Universal svou tehdejší snahu odkoupit Paxson přehodnotil. “Paxson negeneruje natolik vysoké částky, aby mohl konkurovat nově získaným aktivům. NBC tak jednoduše soustředil svůj zájem jinam,” citoval Ricklese New York Times.

MEZITITULEK: Ambiciózní cíl: MGM
NBC Universal však připravil konkurenci další překvapení: projevil zájem odkoupit legendární filmové studio Metro-Goldwyn-Mayer, o nějž už od jara usiluje Sony i Time Warner. “Hlavní devízou studia MGM je jeho obrovský filmový archiv, čítající na čtyři tisíce atraktivních titulů včetně série o Jamesi Bondovi,” míní analytik Andrew Ross Sorkin.
Právě licence na filmová práva jsou v dnešní době hlavním zdrojem lukrativních příjmů. “Kdo získá práva na tituly z produkce MGM, bude se mít dobře,” shrnuje ve své analýze pro New York Times Sorkin. Je otázkou, zda to nebude právě zbrusu nový NBC Universal.

Hospodářské noviny, 2. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Průzkum: Zboží hobbymarketů je nejlevnější v ČR

Starší článek

Češi si platí na splátky i svatby, kurzy či plastické operace

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více