Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na vstupu Česka do unie vydělává i Ferda Mravenec

Redakce MAM3. 9. 2004

Ferda Mravenec – práce všeho druhu. Takový reklamní slogan by se zanedlouho mohl objevit na nejrůznějších výrobcích firem z členských států Evropské unie, které chtějí proniknout na český trh s převážně dětským sortimentem. Poptávka z jejich strany po postavičkách z českých kreslených večerníčků a seriálů po vstupu země do EU stoupá, stejně tak se zvyšují možnosti expanze na zahraniční teritoria. Kreslené postavy jsou v Česku a na některých zahraničních trzích relativně známé a umožňují tak přitáhnout pozornost konzumentů, tvrdí lidé z branže.
Tak tomu je i v případě italské hračkářské společnosti Clementoni. V květnu se s firmou Merchandising Prague dohodla o nákupu licence k populární postavě Ferdy Mravence, kterou ztvárnil kreslíř a spisovatel Ondřej Sekora. “Lokalizace zahraničních produktů je důležitá, pomáhá překonat určitá specifika středoevropského trhu,” uvedl Roman Nábělek, marketinkový a obchodní ředitel společnosti Global Express, která výrobky Clementoni do Česka dováží.
V říjnu se tak v českých obchodech objeví nová kolekce naučných her Clementoni pod označením “Ferda učí”.
“V současné době máme rozjednány tři podobné projekty. Po vstupu do EU registrujeme zvýšený zájem o nákup licencí s cílem snadněji obsadit český trh. Podle mého názoru to souvisí s pádem zbývajících obecných bariér obchodu po vstupu do unie,” uvedl ředitel Merchandising Prague Pavel Lipavský, podle něhož zájem o licence v budoucnu i nadále poroste.
Merchandising Prague v České republice zastupuje výtvarníky Radka Pilaře, Zdeňka Smetanu nebo Gabrielu Dubskou. Svým obchodním partnerům tak kromě Ferdy Mravence může nabídnout postavičky Motýla Emanuela, Křemílka a Vochomůrky nebo Štaflíka a Špagetky. Roční obrat společnosti se podle Lipavského pohybuje kolem 90 miliónů korun a díky zájmu výrobců by mohl i růst.
Podle marketinkových průzkumů totiž české figurky disponují širokým komunikačním potenciálem – jejich dopad je největší u dětí mezi čtyřmi a devíti roky a přitom snadno osloví i jejich rodiče. “Tyto postavy zná i několik generací dětí. Takže například povědomí o Ferdovi Mravencovi je v podstatě stoprocentní,” tvrdí Lipavský.
Další šance se naskýtá i domácím firmám, které vsadily na marketinkové spojení s některým z hrdinů populárních večerníčků. “Změnu přístupu firem k tomuto merchandisingu po vstupu do EU zatím neregistrujeme, možná v budoucnosti. Pro české firmy však vidíme jisté možnosti uplatnění při rozšiřování licencí i pro maďarský, polský a japonský trh. To je však hodně dlouhodobý výhled,” sdělila Renata Vronská z Teleexportu České televize. Veřejnoprávní stanice zastupuje celkem 24 postav včetně Boba a Bobka, Maxipsa Fíka, Kosích bratrů nebo hajného Robátka.

Hospodářské noviny, 3. 9. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Milionový pár je první skutečnou reality show, říká Nova

Starší článek

Projekt měření sledovanosti televize byl podroben auditu

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více