Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na Slovensku se nejlépe prodávají domácí a čeští interpreti

Redakce MAM7. 9. 2004

Slovenští zpěváci si nemohou stěžovat, že by na ně lidé v zemi pod Tatrami zanevřeli. Podobně jako v Česku se domácí hudební produkce drží na předních místech žebříčků prodeje. Špatně si na Slovensku nevedou ani čeští interpreti, kteří v hitparádách mnohdy přebijí i světové hvězdy. A to přesto, že z rádií je mnohem více slyšet právě zahraniční hudbu.
V letním žebříčku nejprodávanějších alb na Slovensku nejlépe obstál zpěvák Richard Müller se svými nejnovějšími Monogamními vztahy. V první pětce figuruje z domácích interpretů také Jana Kirschner a skupina No Name. Z českých muzikantů se na druhé straně řeky Moravy o prázdninách nejlépe prodávala alba Daniela Landy a skupiny Lucie. Do první dvacítky se dostala rovněž skupina Kabát, Michal David, Ilona Csáková a Marie Rottrová.
“Určitě je to kvalitní hudbou a pak samozřejmě také přístupnými cenami, politikou hudebních vydavatelství. Ty ceny snížily až na minimum, takže si myslím, že jsou skutečně přístupné. A každý fanoušek má radši doma originál než vypálené cédéčko,” řekla Monika Valentíková z Mezinárodní federace fonografického průmyslu.
Kromě Müllera, Kirschner a skupiny No Name jsou na tom, co se prodeje týče, z domácích umělců nejlépe skupiny Horkýže slíže, Elán a Miroslav Žbirka.
Jediný, kdo se z českých interpretů vměstnal do první pětky, je Landa se svým albem Vltava Tour. Těsně na paty mu šlape skupina Lucie, která se s kompaktem V opeře udržela šest týdnů do 11. místa.
“Jde o populární stálice na Slovensku. Tady koncertují, mají tu také své fanoušky. A co se týče cenové politiky, taky jsou přístupnější než ‘vysloveně zahraniční’,” dodala Valentíková.
Mnohem méně se na Slovensku kupují zahraniční hudební skupiny a interpreti. To je podle Valentíkové také věcí peněz. Album domácího muzikanta se dá koupit za polovinu ceny kompaktu třeba americké zpěvačky Anastacie. Někdy je cena ještě nižší. A právě prodeje alba s názvem Anastacia a alba rumunské kapely O-Zone Disco-Zone měly v létě na Slovensku nejvyšší čísla. Slováci utrácejí také za hudbu Kate Ryan, Nelly Furtado a Avril Lavigne.
Žebříčky nejprodávanějších alb a nejhranějších skladeb se při vzájemném porovnání ovšem výrazně liší. Ani jednomu z domácích interpretů se nepodařilo dostat se do první dvacítky nejhranějších písniček.
Podle Valentíkové není tento fenomén jen slovenskou výsadou. “Rádia mají vlastní politiku. Hrají většinou to, co se hraje v Evropě, co nasazují jiné hitparády.” Na Slovensku není prý výjimkou ani příklad skupiny Horkýže slíže, jejíž skladby rádia téměř vůbec nehrají, ale lidi je kupují ve velkém. Dokonce loni získala kapela titul za nejprodávanější album. “Skutečně, navzdory tomu, že rádia dokážou toho hodně podpořit a potlačit, nemusí prodej a četnost vysílání spolu souviset,” tvrdí Valentíková.
Po letní okurkové sezoně, která se nevyhýbá ani kultuře a hudebnímu průmyslu, se prý posluchači mohou podle ní těšit na bohatší podzim, který slibuje i nová alba.

×

První díl Náměstíčka na ČT zhlédlo přes dva miliony lidí

Starší článek

Za posílání spamu hrozí pokuta 10 milionů

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více