Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mezi Čechy slábne zájem o adresné nabídky a reklamy

Redakce MAM21. 9. 2004

Češi věnují adresným obchodním nabídkám různých firem slabší pozornost než v roce 2001. Zjistil to průzkum agentury NFO AISA. Navzdory poklesu zájmu je stále silně sledovaná pošta, reklamu doručenou jejím prostřednictvím čte každý čtvrtý Čech. Méně oblíbený je přímý (direct) marketing formou osobní návštěvy či telefonicky.
Čtvrtina lidí čte všechny nabídky, které jim do schránek doručí pošťáci. O tři roky dříve se o letáky a katalogy zajímalo 29 procent respondentů. Pod 30 procent klesl i podíl čtenářů pouze některých nabídek. Někdejší zájemce reklama zřejmě omrzela a po otevření schránky ji rovnou vyhazují do koše. V průzkumu takto odpovědělo 22 procent dotázaných, zatímco v roce 2001 jich bylo 18 procent.
Telefonické nabídky většina respondentů (44 procent) odmítá a čtvrtina je vyslechne jen výjimečně. Telefonátům věnuje pozornost každý desátý člověk.
Co se týče zájmu o direct marketing, nejhůře je na tom forma osobní návštěvy. Tu vyslechne každý čtrnáctý člověk, zatímco každý druhý před ní zavírá dveře. Před třemi roky se návštěvy obchodníků těšily mírně většímu zájmu.
Agentura NFO AISA se na postoj české veřejnosti k formám direct marketingu zaměřila v srpnu, kdy vyzpovídala 573 lidí. Přímý marketing zahrnuje veškeré obchodní nabídky, které jsou zaměřeny na zákazníky adresně. V roce 2002 tuzemské firmy vynaložily na přímý marketing 8,94 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o 13,9 procenta.

×

Příjmy z internetové reklamy v USA stouply na nový rekord

Starší článek

Bonton Radio DEEJAY změnilo název na Radio DEEJAY

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu s laxní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více