Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Malý rozpočet, obří úspěch: britský vtip vydělává

Redakce MAM16. 9. 2004

Zní to trochu jako pohádka: malé britské studio se svým významem pro filmový průmysl zařadilo vedle obrovských nadnárodních zábavních koncernů. A v konkurenci se mu daří.
O londýnské Working Title Films je nyní eminentní zájem: jeho produkce patří k tomu nejúspěšnějšímu, co se v kinech v posledních letech objevilo. Recept? Dobrý scénář a nízké produkční náklady.
Stačí vyjmenovat několik titulů: Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill, Billy Elliot. A samozřejmě Deník Bridget Jonesové, který se nyní, tři roky po premiéře, již stihl stát kultovním filmem opuštěných třicátnic i distributora, společnosti Miramax. Adaptace oblíbeného románu britské spisovatelky Helen Fieldingové dokázala nedlouho po svém uvedení vydělat v kinech na 280 miliónů dolarů.
Další milióny posléze přitekly za prodané videokazety a DVD – v žebříčcích prodejnosti se podle serveru boxofficemojo.com Bridget dlouhou dobu držela v první pětici.
Není tedy divu, že se Working Title Films rozhodlo natočit i pokračování: Bridget Jones: the Edge of Reason (v české distribuci se objeví pod názvem S rozumem v koncích) do kin celého světa vstoupí v listopadu letošního roku. A očekává se, že první díl komerčně mnohonásobně předčí.
Zakladatelé studia, Tim Bevan a Eric Fellner, začali po prvních úspěších okamžitě zajímat americký koncern NBC Universal. Jejich účinná marketinková strategie a schopnost trefit se divákům do vkusu způsobila, že v současné době NBC financuje celých 75 procent produkce tohoto malého londýnského studia.
“Jsou mnoho let stabilně úspěšní,” řekla v rozhovoru pro New York Times Stacey Sniderová, šéfka Universalu. “Mají skvělý smysl poznat, co se lidem zalíbí, a co je hlavní – sami milují filmy,” citoval Sniderovou deník New York Times.
Původní recept, s nímž Bevan a Fellner na tvrdém filmovém trhu zabodovali, byl přitom podle expertů prostý. “Jejich produkční rozpočty na jeden film se obvykle pohybují mezi 30 až 40 milióny dolarů, filmy samotné ale v kinech vydělají mnohonásobně víc,” uvedl pro New York Times Eric Pfanner.
Příkladem je podle něj například romantická komedie Notting Hill. Jen v kinech vydělal tento film přes 363 miliónů dolarů. Americká konkurence obvykle vydělá na tržbách stejně, ovšem při stopadesátimiliónovém rozpočtu.
Working Title však příští rok pošle do kin také velké produkce. Díky investicím NBC Universal mohl vzniknout napjatě očekávaný thriller The Interpreter s oscarovými herci Nicol Kidmanovou a Seanem Pennem či adaptace románu Jane Austenové Pýcha a předsudek s Keirou Knightleyovou a Judi Denchovou v hlavních rolích.

Hospodářské noviny, 16. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Kampaň proti nedbalým majitelům psů pokračuje novými billboardy

Starší článek

Nova uvede reality show Milionový pár

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více