Licenci pro vysílání v Brně získalo na osm let Rádio Student

23. 9. 2004 09:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání po veřejném slyšení udělila licenci k rozhlasovému vysílání v Brně Rádiu Student. Licence má platnost osm let. „Vítězný projekt byl originální, protože studentské rádio tady nemáme. Při vytváření programu se střídají generace studentů, a tak je to rádio stále mladé,“ řekl místopředseda RRTV Jiří Šenkýř.
Součástí licence je možnost vysílat přes vysílač v Brně- Husovicích na frekvenci 107,0 Mhz. Jak rada uvádí na svých internetových stránkách, kmitočet je určen k pokrytí Brna bez přesahů a podle teoretických odhadů bude signálem zásobeno 84 procent obyvatel Brna, tedy asi 293 000 lidí.
Slyšení se zúčastnilo sedm zájemců, kteří předložili osm projektů. O licenci se například ucházel majitele pražského a částečně středočeského Radia Beat, Country Radia či internetového Radia Valc. „Projektů bylo zajímavých více, ale vyhrát může jen jeden,“ poznamenal Šenkýř.
V současné době je otevřeno výběrové řízení na licenci, která umožní vysílat na třech vysílačích Česká Lípa, Liberec-Výšina a Liberec-Javorník. Do uzávěrky 25. srpna podalo žádost o toto vysílání 20 zájemců, kteří předložili celkem 22 projektů. Drtivou většinu z nich však RRTV vyzvala k doplnění žádosti. Mluvčí RRTV Pavel Barák již dříve řekl, že vítěz řízení by mohl být znám do konce října.
Už v březnu vyhlásila RRTV licenční řízení pro vysílání přes vysílač v Praze-Vinohradech na frekvenci 89,0 MHz. Barák řekl, že licenci rada udělila soukromé firmě Michela Fleischmanna Max Loyd, která zvítězila s projektem Radia Info. Fleischmann stojí v čele celoplošných stanic Frekvence 1 a Evropa 2.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.