Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Letos by se mělo prodat 176 milionů osobních počítačů

Redakce MAM29. 9. 2004

Prodej osobních počítačů bude v letošním roce vyšší, než se původně předpovídalo. Očekává to výzkumná společnost IDC, podle které vyšší zájem táhne především podniková sféra. V dlouhodobějším horizontu se ale očekává pokles dynamiky růstu.
Na příští rok IDC předpovídá pokles zájmu o nákup osobních počítačů převážně v důsledku snížení poptávky spotřebitelů. Zájem byl totiž vysoký na počátku oživení globální ekonomiky a nyní se bude opět snižovat, tvrdí IDC.
Pro letošní rok se v celém světě očekává prodej 176,5 milionu osobních počítačů, což by byl proti počtu 154,6 milionu počítačů prodaných v loňském roce růst o 14,2 procenta. Prodej ve druhém čtvrtletí tohoto roku meziročně vzrostl o 17,2 procenta, což bylo nejvíce od roku 1999.
IDC podotýká, že navzdory poklesu spotřebitelské aktivity je poptávka mezi podniky tak vysoká, že celkový prodej bude letos vyšší než si analytici původně mysleli. V červnovém průzkumu si totiž mysleli, že růst bude letos činit 13,5 procenta, připomíná agentura Reuters.
Navzdory očekávanému vyššímu růstu prodeje v letošním roce IDC snížila odhad růstu prodeje na příští rok. Ve své červnové předpovědi očekávala meziroční vzestup prodeje o 10,7 procenta, v nové předpovědi ale počítá s růstem o 10,5 procenta. Růst prodeje v dalších letech už prý bude pod deseti procenty.
Ve druhém letošním čtvrtletí stála za silným růstem prodeje hlavně vysoká poptávka v západní Evropě a ve zbytku světa, v USA však poptávka tak vysoká nebyla. V západní Evropě se poptávka na vysoké úrovni zatím udrží, zatímco v Japonsku bude růst poptávky podle IDC pomalý.

×

Do soutěže reklamních prací přišlo 143 přihlášek

Starší článek

Japonská televize chystá přímé vysílání z Telče

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více