Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kongresová turistika cizince neláká

Redakce MAM22. 9. 2004

Ačkoli do České republiky přijel během prvních šesti měsíců rekordní počet turistů, pro pořadatele kongresů je tuzemsko stále málo atraktivní. Praha je na 17. místě evropských metropolí v počtu pořádaných kongresů a Česko se dokonce do první dvacítky zemí ani nedostalo.
Vývoj posledních tří let sice naznačuje rostoucí poptávku po uspořádání kongresů v České republice, ve srovnání s první polovinou devadesátých let však došlo k poklesu zájmu. Před deseti lety totiž sdružení Union of International Associations, které žebříček sestavuje, přiřadilo Praze dvanáctou příčku.
Nejvíce – 272 kongresů uspořádala minulý rok Paříž. Londýn na páté pozici 144 a Řím jich na desáté příčce hostil 111. Za sedmnáctým místem Prahy pak stojí 86 mezinárodních kongresů.

MEZITITULEK: Kongresový turista utrácí hodně peněz
“Cizinec, který přijíždí na kongres, totiž utrácí dvojnásobek průměrných výdajů turisty, který je na dovolené,” uvedl David Gladiš, ředitel vládní agentury CzechTourism.
Denní průměrné výdaje “kongresového” turisty dosahují přibližně sedmi a půl tisíce korun, zatímco běžný návštěvník utratí necelých 110 amerických dolarů, což představuje přibližně 2860 korun.
V roce 2003 do Česka na kongresy přijelo osm procent z celkového počtu zahraničních návštěvníků a jejich počet tak dosáhl necelých 540 tisíc. Utratili přibližně deset miliard korun. Zástupci CzechTourismu přitom doufají, že se příjmy za letošní rok zvednou o deset až patnáct procent.
“Musíme přesvědčit naše kolegy i z jiných států, že je v České republice možné uspořádat kvalitní kongres. Proto také chceme, aby se v Praze za dva roky konalo zasedání Světové turistické organizace,” řekl Jiří Paroubek, ministr pro místní rozvoj.
Jak uvedla Hana Čermáková z CzechTourismu, nejvíce kongresů u nás v minulém roce uspořádaly firmy a instituce z Německa a Slovenska.

MEZITITULEK: Pražské kongresové centrum tíží dluhy
Nejvíce cizinců – přibližně sto tisíc – přijede na kongresy, které se konají v Kongresovém centru Praha (KCP). Představitelé kongresového centra by však v následujících letech chtěli uvítat až dvojnásobek kongresových turistů.
Hlavní město Praha, které je hlavním akcionářem Kongresového centa Praha se na začátku měsíce rozhodlo, že bude hledat strategického partnera. “Během příštího roku rozhodneme, zda objekt dlouhodobě pronajmeme, nebo pouze odprodáme část jeho akcií,” uvedl Jan Bürgermeister, předseda představenstva KCP.
Pražské kongresové centrum dosud nesplatilo všechny úvěry, které čerpalo na rekonstrukci budovy a dostavbu další části komplexu před výročním zasedáním Mezinárodního měnového fondu a skupiny Světové banky v roce 2000.
Kongresové centrum vydalo obligace ve výši dvou miliardy korun, které jsou splatné v roce 2014, a bankovní úvěry v celkové výši 969 miliónů korun. Emisi obligací garantoval stát. Hlavní město pomáhá kongresovému centru každoročně se splátkami dotací ve výši 70 až 90 miliónů korun.
“Pražské centrum v porovnání se dvěma uplynulými roky zlepšilo výnosy o 17 miliónů korun a snížilo náklady o 0,9 miliónu korun,” uvádí se v tiskové zprávě akciové společnosti.

Vedoucí hostitelské země a města v kongresovém cestovním ruchu v Evropě (2003)
Státy
1. Francie
2. Německo
3. Itálie
4. Velká Británie
5. Španělsko
6. Švýcarsko
7. Belgie
8. Rakousko
9. Nizozemí
10. Dánsko
28. Česká republika

Města
1. Paříž
2. Vídeň
3. Ženeva
4. Brusel
5. Londýn
6. Singarpur
7. Barcelona
8. Kodaň
9. Berlín
10. Řím
17. Praha

Hospodářské noviny, 22. 9. 2004, autor: Hana Vorlíčková

×

Reuters si stěžuje na zásah novin do své zprávy

Starší článek

V hlavním čase si minulý týden polepšily ČT2 a Nova

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více