Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Komiks vládne filmu: nový Superman

Redakce MAM13. 9. 2004

Letošní rok zcela ovládla pokračování úspěšných komiksových adaptací: stačí zmínit obrovský zájem o druhý díl oblíbeného Pavoučího muže – k dnešnímu dni vydělal v kinech celého světa přes 745 miliónů dolarů. Popularita tohoto žánru nyní znovu inspiruje konkurenci: komiksový boom evidentně s příchodem nového roku neskončí.
Komiksové fanoušky všude na světě potěšilo studio Warner Bros svým nynějším prohlášením, že chce ještě letos začít s natáčením nové verze kultovního Supermana, zřejmě nejslavnějšího superhrdiny všech dob.
Velkolepý projekt dostal podle magazínu Hollywood Reporter sobě úměrný rozpočet: studio do něj hodlá investovat přes 200 miliónů dolarů.
Není divu. Zkušenost z posledních sezón dokázala, že komiksoví hrdinové jen do pokladen kin nasypou několikanásobně víc. K oblíbeným adaptacím se navíc váže obrovský merchandising – od hraček a oblečení až po dokonalé počítačové hry.

MEZITITULEK: Spider-Man: superhrdina producentů i nakladatelů
Nejčerstvějším důkazem toho, že se akční filmy čerpající z komiksových námětů staly skutečným hitem, který nezklame diváky, ani producenty, jsou výsledky tržeb za letošní léto. Jestliže v předchozích letech platilo, že letní sezóna znamená pro kina po celém světě mrtvé období, letos je tomu zcela naopak. A důvod? Druhý Spider-Man z produkce Columbia Pictures, jež je součástí koncernu Sony.
“Tohle bylo nesmírně úspěšné léto: kvalitní mix pohádek pro dospělé, akčních a fantasy filmů na diváky jednoznačně zapůsobil,” uvedl pro zpravodajský server BBC News Paul Dergarabedian, prezident společnosti Exhibitor Relations, která zpracovává statistiky návštěvnosti kin. Podle něj předčil především zájem diváků o Spider-Mana 2 veškerá očekávání.
“Dvousetmiliónový rozpočet se už vrátil několikanásobně,” pochlubil se Avi Arad, spokojený producent snímku, listu The New York Times.
Už nyní, necelé tři měsíce po premiéře, se dvojka tržbami blíží svému prvnímu dílu. První Spider-Man, který do kin vstoupil v květnu 2002, vydělal v kinech podle údajů serveru boxofficemojo.com celosvětově asi 821 miliónů dolarů.
Kromě producentů se z úspěchu Spider-Mana radují i majitelé licence na postavu tohoto komiksového hrdiny, společnost Marvel Enterprises.
Za poslední čtyři roky změnily snímky o Pavoučím muži značku, jež vykazovala ročně ztráty ve výši desítek miliónů dolarů, v jednu z nejziskovějších firem v oboru. Za loňský rok tak mohl Marvel ohlásit zisk 152 miliónů dolarů, jeho tržby přesáhly 348 miliónů.
Kromě finanční stability přinesl Spider-Man firmě také zájem o další postavičky z jejich dílny. Společnost, která drží licenci k předlohám pro snímky X-Men, Blade, Daredevil či Hulk, si nyní hollywoodská studia náležitě předcházejí.

MEZITITULEK: Recept studií? Nekonečná pokračování
Každý významnější úspěch teď motivuje produkční společnosti k investicím do dalších dílů. Výborným příkladem je například série snímků o mutantech X-Men či upírský Blade.
U obou se potvrdilo, že každý další díl vydělá v kinech víc, než ten předchozí. Zatímco první film o mutantech, do něhož 20th Century Fox vložil 75 miliónů dolarů, vydělal v roce 2000 v kinech 300 miliónů, loňské pokračování X2: X-Men United vyneslo už 406 miliónů dolarů. Zvýšil se však i rozpočet, druhá část přišla studio na 110 miliónů dolarů. Nyní Fox chystá do kin třetí díl.
Mohlo by se zdát, že se už diváci komiksových adaptací museli nutně přesytit. Opak je ale pravdou, o čemž svědčí i nadšená reakce na připravovaného Supermana.
Studio Warner Bros se na něj chystá už několik let – hlavním argumentem pro vznik nové verze je podle Hollywood Reporteru snaha příběhy legendárního hrdiny zmodernizovat a představit nové generaci diváků.
Studio se ale dlouho nemohlo rozhodnout, kterému režisérovi významný projekt svěří. Nyní je podle všeho jasno – Supermana se ujme Bryan Singer, osvědčený režisér, který stojí mimo jiné i za druhými X-Meny.
Posledním nevyřešeným bodem příprav je obsazení snímku. Na výkon legendárního Christophera Reevea má nyní šanci navázat například Brendan Fraser, Jake Gyllenhaal či Tom Welling.

Hospodářské noviny, 13. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Falešný make-up z Číny snižuje export Dermacolu do arabských zemí

Starší článek

Reklamní agentura WPP převezme konkurenční Grey Global

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Ogilvy

Ondřej Obluk vedle Ogilvy nově řídí i agenturu VMLY&R

V agenturách sítě WPP dochází k další změně. Vedení tuzemské VMLY&R od začátku března přebírá šéf Ogilvy Ondřej Obluk. Dosavadní CEO…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Po téměř třech dekádách kariéry fotoreportéra pro mediální dům přichází Dan Materna do společnosti Czech Photo. Bude fungovat jako manažer největší…
1. 3. 20211. 3. 2021
Lidé

Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Partnerem společnosti Kogi CON, která se specializuje na měření a transformace firemních kultur, se stal Pavel Kuhn, jenž pomáhal rozvoji…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více