Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jak posilují realitní kanceláře svou image

Redakce MAM13. 9. 2004


Maags pro realitní kancelář Nejlepší bydlení
V průběhu roku 2004 připravila agentura Maags kampaň po celé ČR pro realitní kancelář Nejlepší bydlení. Marketingová situace a marketingové cíle byly následující: upevnit přední pozici RK v oblasti trhu s nemovitostmi a cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o společnosti Nejlepší bydlení jako prestižní v daném oboru (reality).
Vzhledem k zaměření zadavatele byla jako cílová skupina označena veškerá populace prodávající či nakupující nemovitosti. Této definici také odpovídala zvolená komunikační strategie. Agentura vytvořila ucelenou komunikační koncepci, jež zahrnuje převážně BTL aktivity: PR komunikaci, interaktivní webové stránky s on-line magazínem Nejlepší bydlení.cz, zaměřeným na bydlení a životní styl, a tištěný magazín distribuovaný prostřednictvím DM.
Kreativní strategie kampaně je pak zaměřená na sjednocení všech vizuálních materiálů (zpracování magazínu, on-line magazínu, POS materiálů).
Díky realizovaným aktivitám společnost posílila svoji pozici na trhu a během roku 2004 založila pobočky ve všech větších městech ČR. Makléři realitní společnosti se pravidelně vyjadřují v denním tisku k aktuální problematice na trhu s nemovitostmi.

Marco pro Jihomoravskou energetiku, člena skupiny EON
Reklamní agentura Marco připravila pro EON kampaň s názvem “Elektřina po telefonu”, která probíhá ve čtyřech vlnách (květen-červen 2003, listopad 2003, červen 2004, říjen 2004 v přípravě). Geografický dosah kampaně je jasně daný polem působnosti klienta, tedy na celém území jižní Moravy.
Marketingová situace je následující: zadavatel v roce 2003 uváděl na trh novou službu v obsluze zákazníků – call centrum. Marketingovým cílem klienta je změna formy kontaktu s domácnostmi a drobnými podnikateli do konce roku 2004. Postupně jsou uzavírány obchodní kanceláře a zadavatel realizuje přechod na neosobní obsluhu zákazníků.
Cíle kampaně lze shrnout do dvou bodů: Za prvé uvést na trh novou službu “Zákaznická linka” a seznámit s ní cílové skupiny a za druhé informovat cílové skupiny o výhodách nové formy obsluhy zákazníků.
Cílové skupiny jsou následující: firemní zákazníci – maloodběratelé elektřiny, domácnosti a obecní úřady.
Komunikační strategie plně odpovídá jak definici cílových skupin, tak i záměru zadavatele. V první fázi byl vytvořen název služby “Zákaznická linka” a grafický symbol služby. Dále byly kombinací mediální komunikace, PR a direct mailu osloveny cílové skupiny. Domácnosti byly osloveny neadresnou zásilkou s dárkem – samolepkou s číslem Zákaznické linky do dopisních schránek.
V dalších fázích jsou postupně oslovovány cílové skupiny v okresech, v nichž dochází ke změně v obsluze zákazníků – uzavírání obchodních kanceláří. Použité formy komunikace: mediální reklama v tisku, lokálních odpojeních rozhlasových stanic, PR, direct mail. Domácnosti byly osloveny neadresnou zásilkou s dárkem – magnetkou ve tvaru telefonu s logem a číslem Zákaznické linky.
Kreativní strategie je zaštítěna sloganem “Elektřina po telefonu”, kterému odpovídá i použitý vizuál: žena vyřizuje své požadavky na elektrickou energii telefonicky z pohodlí svého domova.
Výsledky kampaně po uskutečněných třech fázích komunikace byly zjišťovány nezávislou výzkumnou agenturou. Ta například zjistila toto: po první fázi 38 % z dotazovaných si vzpomnělo na leták, který našli ve schránce; po první fázi 12 %, tj. 92 tisíc domácností si doma dle instrukcí v zásilce nalepilo samolepku s čísly Zákaznické linky; po třetí fázi stoupla v oslovených okresech znalost služby Zákaznická linka u cílové skupiny (Vyškov 76 %, okres Uherské Hradiště 60 %).
Omega Design pro počítače Lynx (Levi International)
“Komplexní zavedení a vybudování nové značky počítačů Lynx” zní název kampaně, kterou zajišťovala společnost Omega Design v rozmezí let 2001-2003 po celé ČR.
Marketingová situace vycházela z toho, že kapitálově silná společnost Levi International (velkoobchod s počítačovými komponenty) se rozhodla zavést na trh novou značku počítačů zaměřenou na Small Office, Home Office. V daném segmentu se pohybuje řada českých výrobců a pro obchodní úspěch bylo nutné se vymezit proti zažitým stereotypům a vytvořit značce Lynx nezaměnitelnou tvář. Cílem kampaně tedy bylo zavedení nové značky a stálé zvyšování prodeje soustavnými produktovými kampaněmi.
Cílové skupiny vychází již ze samotného marketingového rozhodnutí zadavatele, tedy menší firmy a domácnosti. Tomu odpovídala i komunikační strategie, jež vsadila především na výrazný vizuální styl, inzerci, venkovní reklamu a internet. Kreativní strategie byla postavená na nekonvenčním vizuálním pojetí s výraznou “potravinářskou” žluto-červenou barevností a vtipem.
Jaké byly výsledky kampaně, nejlépe dokumentuje komentář Michala Konvaliny, marketingového ředitele zodpovědného za vybudování značky počítačů Lynx: “Od začátku kampaně jsme stáli před velkou výzvou: prosadit novou značku počítačů v co nejkratší možné době. Nápadité a nezaměnitelné logo, volba výrazných barev a hlavně neotřelý způsob komunikace jednoznačně přispěly k úspěchu značky Lynx. Během velmi krátké doby byl položen základ úspěšného prodeje počítačů, které si zákazníci spojili s inteligentní a výraznou komunikační kampaní. Agentura Omega Design svou invencí a kvalitní prací pomohla výrazně stáhnout letitý náskok konkurence a přispěla velkou měrou k prosazení značky Lynx mezi nejprodávanější počítače v ČR.”
Reklama Směr Plus CZ pro Penam
Kampaň s cílem uvést na trh nový sendvičový chléb Super sandwich probíhala v červnu až srpnu 2004 ve vybraných regionech České republiky. Jako marketingový cíl bylo stanoveno rozšíření portfolia pekařských produktů o absolutní novinku na našem trhu. Cílovou skupinou byli spotřebitelé ve věku nad 15 let a tomu také odpovídala komunikační strategie: promotions ve vybraných obchodních domech jednotlivých řetězců s použitím in-store prvků (promopulty, rolety, regálové poutače/wobblery, POS stojany, maskoti Super Sandwich, letáky), spotřebitelská soutěž. Kreativní strategie byla opřena o grafické ztvárnění kampaně, představující jednoduché řešení s cílem upozornit na skutečnou výjimečnost sendvičového chleba. Použit byl slogan “… je fakt super!” Z obrazových motivů je na layoutu aplikován obrázek balení sendvičového chleba, obrázek hotového sendviče a obrázek originálního sendvičovače Super sandwich. Obrazové motivy jsou propojeny šipkami a doplněny textem “Ochutnej ho… a vyhrej ho…” Tento vizuál jednotně spojuje všechny použité prvky kampaně.
Především díky výběru vhodných komunikačních nástrojů se podařilo zajistit úspěšnost kampaně, a to i přes výši rozpočtu, který byl na kampaň vyčleněn.


29_pripadovka_maags.jpg ()


29_pripadovka01.jpg ()



 

×

Falešný make-up z Číny snižuje export Dermacolu do arabských zemí

Starší článek

Reklamní agentura WPP převezme konkurenční Grey Global

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více