Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Grossova vynikající negativní reklama

Redakce MAM20. 9. 2004

Kampaň Stanislava Grosse není třeba blíže představovat. Vynutila si jistý ohlas a pozornost. Jak každý ví, po internetu kolují nejrůzněji “vylepšené” verze této kampaně, většinou ale nejsou zdaleka tak nudné jako originál. Řekněme si rovnou, že Grossova kampaň nefunguje tak, jak bylo podle mého mínění původně zcela určitě zamýšleno: pokusit se znovu vybudovat důvěru v muže jménem Stanislav Gross.
Tento nezdařený pokus o imageovou kampaň je plytký, ničím nevybočuje z podobných politických inzerátů, ale co je hlavní, nenese jasné sdělení.
Proč myslí, ale neříká?
Usmívající neusmívající se sociální demokrat na bílém pozadí (proč se “nenainstaloval” např. do nějaké situace, která by nám celkově řekla něco víc?) nám skrze dva různé headliny tvrdí, že a) je sociální demokrat a že b) to myslí upřímně. Myslí upřímně co? Že je sociální demokrat? To ale není žádná novinka. Nevím o tom, že by Stanislav Gross během své politické kariéry dal své síly do služeb například ODS. Anebo to celou dobu upřímně nemyslel a nyní už to upřímně myslí? To je stejné, jako když vám někdo v běžné rozmluvě po nějaké době řekne: “A tohle vám řeknu upřímně.” Takže předtím vás po celou dobu tahal za nos? Věc by šlo vyložit i tak, že to snad myslí upřímně s námi se všemi jaksi paušálně, tedy komunikuje něco ve smyslu: nepodezřívejte mne z žádné levoty a zapomeňte na jisté nedávné politické kauzy, v nichž jsem hrál hlavní roli. V budoucnu se nicméně vše změní a já jsem přesně ten muž, který vás spolehlivě povede z přítomnosti do lepší budoucnosti… Chce-li nám ovšem sdělit právě toto, proč to neřekne?
Neponechávat věci náhodě
Grossovi komunikační poradci odvedli špatnou práci. Není však ani možné tvrdit, že kampaň zklamala očekávání, to bychom museli alespoň vzdáleně uhodnout její původní záměr. Jestliže má jít o jakousi předvolební kampaň a do voleb přitom zbývají zhruba dva roky, Stanislav Gross neponechal nic náhodě a začal opravdu brzo. Špatnou zprávou pro Grosse je, že účinek jeho kampaně je negativní – nyní už vážně nevíme, co si o tomto muži myslet. Tou dobrou je ale skutečnost, že do voleb zbývají právě dva roky a do té doby se na ni (pravděpodobně) zapomene. (Pokud ovšem kampaň nějakým způsobem neovlivní listopadové volby krajské.) Snad to pak Gross chytne za lepší konec, chce-li pozitivně definovat svou politickou image, cíle a prostředky.

copywriter
Leo Burnett Advertising


19_Gros_2.jpg ()
 

×

Moskevský hokejový turnaj už neponese název Pohár Baltiky

Starší článek

Češi letos trávili dovolenou častěji mimo prázdninové měsíce

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více