Na trhu se v těchto dnech objevují první barevné noviny o filmu. Pod názvem Filmové listy budou k dostání v devadesáti kinech po deseti korunách. V Praze budou tento „třítýdeník“ prodávat například kina Aero a Světozor. Vydavatelem je Asociace českých filmových klubů (AČFK).
„Místo původně plánovaných osmi stran bude od prvního čísla stran 12, ve výjimečných případech se čtenáři setkají se čtyřstránkovou přílohou. Už v prvním čísle to je příloha k přehlídce Projekt 100 a akci 8 a půl,“ řekl šéf Projektu 100 Jiří Králík.
Každému číslu bude vévodit hlavní téma, které bude uceleným způsobem referovat o některém problému či události filmového dění. První číslo je věnováno dvěma významným filmovým událostem letní sezony – festivalu v Karlových Varech a Letní filmové škole v Uherském Hradišti.
V rubrice Domácí téma přináší první číslo informace o nové kolekci ambiciózních, v českém kontextu netradičních českých filmů Vaterland, Non plus ultras, Horem pádem a Velká voda.
„Rovnocenným zrcadlem zahraničního dění by měla být sekce Zahraničí – v prvním čísle se podíváme na expandující festival v Českém Těšíně Era – Nové Horizonty, z prestižních festivalů se přesuneme v bedekru filmů do Benátek a Locarna,“ uvedl Králík.
V pravidelných rubrikách Distribuce, DVD a TV budou moci čtenáři aktuálně sledovat novinky v české distribuci, od kinopremiér přes tituly dostupné na DVD a VHS až po novinky ve filmovém klubu na ČT 2 a zajímavé pořady ostatních televizních kanálů. Rubriky Distribuce, Historie a teorie a TV přinesou kromě servisu novinek rovněž tematické články a glosy k aktuálním problémům a tématům. Zároveň se v každé z nich budou objevovat průniky do historie oboru. „První číslo mimo jiné přinese článek o nekomerční distribuci v Čechách, inspirativní studii o ovlivňování filmové kultury francouzské nové vlny publicisty okolo časopisu Cahiers du cinema nebo aktuální reflexi nelichotivé situace filmové tvorby a distribuce v České televizi,“ uvedl Králík.
Kromě připravovaných rubrik a témat by měly Filmové listy být rozcestníkem pro příznivce a návštěvníky filmových klubů a filmových událostí. Proto se již od prvního čísla budou čtenáři setkávat s informacemi a pozvánkami na větší i menší semináře konané v rámci i mimo AČFK.
Redakce v čele s šéfredaktorem Petrem Bilíkem doufá, že se tyto noviny stanou spolehlivým a vyčerpávajícím průvodcem po filmové kultuře a filmovém dění v ČR i v zahraničí.
Podle Bilíka bude počáteční náklad 20 000 výtisků. „Uvidí se, jak se kina chopí distribuční iniciativy,“ dodal.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?