Falešný make-up z Číny snižuje export Dermacolu do arabských zemí
Desetimilionové škody způsobily letos společnosti Dermacol čínské firmy, které vyvážejí do arabských zemí falešný make-up napodobující značku Dermacol. Irák, Irán či Jordánsko patří mezi významná zahraniční odbytiště českého make- upu, z čehož pirátští výrobci kosmetiky z Číny těží.
“Dermacol se bohužel zařadil mezi ty značky, které se kopírují v Číně. Jsou to velmi přesné napodobeniny našeho make- upu včetně nápisu, že tuba byla vyrobena v ČR. Rozdíl se pozná pouze podle minimálních chyb v diakritice nebo podle toho, že čínský make-up je více tekutý,” řekla Věra Komárková ze společnosti Alphaduct, která zajišťuje odbyt výrobků Dermacol.
Kvůli nekalé čínské konkurenci letos například jeden významný odběratel z Jordánska půl roku neodebral od společnosti Dermacol žádný její make-up. “Měli jsme kvůli tomu velký propad v exportu. Jednalo se o desítky milionů korun,” uvedla Komárková.
Společnost Dermacol má podle Komárkové jen omezené možnosti, jak se pirátským výrobců make-upu z Číny bránit. “V Číně to prakticky nejde a v Jordánsku nemáme zastoupení. Snažili jsme se proto poskytnout našemu klientovi alespoň právní pomoc. Naše výrobky také opatřujeme ochrannými nálepkami a speciálním logem klienta. Je ovšem otázka, za jak dlouho Číňané napodobí i tyto ochranné prvky,” podotkla Komárková.
Český make-up je v arabských zemích oblíbený, protože jako jeden z mála má vysoký krycí efekt. “Nyní se výrobci kosmetiky zaměřují především na transparentní make-upy, které moc nekryjí. V Iránu, Iráku či Jordánsku mají ale ženy tmavší pleť a pomocí našeho make-upu si ji snadno udělají světlejší,” uvedla Komárová.
Společnost Dermacol vyrábí přes 200 druhů dekorativní, pěstící a koupelové kosmetiky. Kromě arabských zemí Dermacol vyváží své výrobky také do Polska, na Slovensko a do států bývalého Sovětského svazu.
Nedávno společnost Dermacol přestěhovala výrobu a sklady z Prahy do Brna, aby pokryla výrazně rostoucí poptávku. Do nových výrobních technologií v Brně společnost Dermacol investovala 30 milionů korun a vytvořila přes 40 pracovních míst.
Podobné zprávy
Etickou komisi Českého rozhlasu doplnili čtyři noví členové
Dita Stejskalová vede též marketing pro VMLY&R

HC Sparta a Mastecard zaplnily tribunu „diváky“
