„Marketing“, to je název programu financovaného ze strukturálních fondů EU a jeho obecným cílem je podpora konkurenceschopnosti českých podniků. Peníze z tohoto programu jsou určené na získání marketingových informací, jako jsou průzkumy, adresáře, obchodní kontakty, statistiky, studie vstupu na zahraniční trhy, tvorba propagačních materiálů, inzerátů či pozvánek v cizím jazyce. Lze je také využít na první propagaci firmy na zahraničním veletrhu nebo výstavě. Projekt je určen jakékoliv firmě, jež nemá sídlo v Praze. Pakliže pražská firma prokáže, že projekt realizuje mimo hlavní město, může však tuto dotaci získat také. Další podmínkou je vývoz v posledních třech letech za více než 5 mil. korun. Celkově se má tento rok rozdělit 70 mil. korun, v následujících letech by to mělo být 140 mil. Kč. Letos bylo zatím podáno 36 žádostí, z toho již bylo 11 schváleno, a to v celkové hodnotě 7,3 mil. korun. „Podnikatelé žádají v průměru o 640 tisíc korun,“ uvedl ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).