Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Do parlamentu míří další televizní zákon

Redakce MAM2. 9. 2004

Znovu se přiblížil okamžik, kdy by majitelé televizorů měli České televizi platit každý měsíc místo dosavadních 75 korun stokorunu. A pokud by roční inflace přesáhla tři procenta, koncesionářský poplatek by se automaticky zvýšil.
Šest koaličních poslanců se pokouší vrátit do hry zákon, který kombinací povolené reklamy a vyšších povinných plateb koncesionářů přinese veřejnoprávní televizi každý rok přibližně jeden a půl miliardy korun navíc. Dosud Česká televize získala z reklamy ročně jednu miliardu korun, další tři miliardy vybrala od majitelů televizorů. Nový zákon má televizi její reklamní tržby ponechat a lepším výběrem zvýšených poplatků jí umožnit hospodaření s více než pětimiliardovým rozpočtem.
Poslanecký návrh zákona, který v podstatě kopíruje v červnu zamítnutou vládní verzi, včera posuzovala vláda a zaujala k němu neutrální stanovisko. Přidělit zákonu doporučující verdikt navrhovali pouze ministr kultury Pavel Dostál a ministr informatiky Vladimír Mlynář.
“Považuji to za úsměvné, protože poslanecký návrh obsahuje právě ty věci, na kterých se už vládní koalice jednou shodla a dokázala návrh ve sněmovně prosadit. Ale neutrální stanovisko v tuto chvíli stačí, aby sněmovna mohla začít zákon projednávat,” uvedl Dostál.
Poslanecká předloha skutečně dává dohromady ty úpravy zákona, které letos na jaře byly přijatelné pro vládní koalici, a doplňuje je o některé návrhy senátorů, kteří k tehdejším vládním představám měli výhrady.
Při červnovém hlasování v parlamentu poslanecký ani senátorský návrh samostatně neprošly a současná poslanecká verze se z nich pokouší vytvořit přijatelný kompromis. Neomezuje televizi v reklamě, zvyšuje poplatky a zároveň je přikazuje platit jen těm, kteří skutečně mají televizor.
“Odhaduji, že v prvním čtení projde zákon bez potíží. Pak ale přijde řada pozměňovacích návrhů a budeme muset pohlídat, aby si zákon udržel svou původní podobu,” míní předseda poslaneckého klubu US-DEU Vlastimil Ostrý.
Právě kvůli pozměňovacím návrhům trvá neúspěšná snaha politiků přidat České televizi peníze více než rok a půl. Od loňského března poslanci televizi střídavě přidávali a ubírali reklamu a měnili výši poplatků, až nakonec neschválili nic. “Teď už tak dlouhé dohadování nebude potřeba. Vše podstatné k této problematice bylo řečeno,” uvedl Dostál.
Zástupci opozice však upozorňují, že s jejich hlasy nemohou předkladatelé zákona počítat. “V tom návrhu není nic, co by dávalo prostor pro nějaká jednání. My takovou věc nepodpoříme,” vzkazuje poslanec ODS Ivan Langer.
Tvůrci zákona by chtěli zákon projednat tak, aby začal platit už od ledna příštího roku.
Na jeho schválení totiž čeká i veřejnoprávní Český rozhlas, který by měl od lidí vybírat měsíčně 45 korun místo dosavadních 37 korun. Proti tomuto zvýšení poslanci nic nenamítají, ale kvůli neshodám ohledně pravidel pro televizi zatím rozhlas více peněz nedostává. Už dříve vláda odmítla, aby se zákon o poplatcích pro televizi a rozhlas rozdělil.

Hospodářské noviny, 2. 9. 2004, autor: David Macháček

×

Průzkum: Zboží hobbymarketů je nejlevnější v ČR

Starší článek

Češi si platí na splátky i svatby, kurzy či plastické operace

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více