Disney zčeřil vody konkurence, hledá nového šéfa

29. 9. 2004 00:09

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Když před dvěma týdny výkonný šéf zábavního gigantu Walt Disney Company Michael D. Eisner oznámil, že na počátku roku 2006, kdy mu vyprší smlouva, opustí své pozice ve firmě, možná ani netušil, jak rozhýbe dění v mediální branži. Nyní se zdá, že Eisnerův odchod pořádně přerozdělí dosavadní rozložení sil. Do vedení Disneyho totiž možná nastoupí lidé z konkurenčních společností.
S nalezením vhodného Eisnerova nástupce představenstvo Disneyho nehodlá otálet. Pozice šéfa Disney patří v současnosti k těm nejžádanějším. Disney se rozhodl k nestandardnímu kroku. Práci na hledání nejlepšího možného budoucího šéfa svěří profesionální firmě. George Mitchell, někdejší senátor a v současné době šéf představenstva společnosti Disney, to potvrdil The New York Times. „Nehledáme přece žádného brigádníka, potřebujeme člověka s nejvyšší kvalifikací, který bude připraven převzít obrovskou firmu a vést ji úspěšně počátkem nového tisíciletí,“ vysvětlil Mitchell v The New York Times.
Podle tohoto listu si Disney najme zřejmě společnost Russell Reynolds Associates, ve hře je však i konkurenční Spencer Stuart.
Analytici to pokládají za progresívní krok – dříve patřil Disney k firmám, v nichž nového šéfa určovaly spíše tradice a rodinné vazby. „Fakt, že Disney okamžitě po Eisnerově prohlášení začíná hledat mezi profesionálními firmami, svědčí o tom, že se společnost stále viditelněji modernizuje,“ uvedla pro New York Times publicistka a expertka na zábavní průmysl Laura M. Holsonová.
Disney s nástupcem spěchá, což znalce překvapilo. Pokud společnost, jejíž součástí je i legendární továrna na animované pohádky, najde vhodného kandidáta brzy, je Mitchell připraven jmenovat nového šéfa už v červnu příštího roku. Eisner by tedy ve své pozici nesetrval už ani původně anoncované dva roky – jeho kontrakt totiž vyprší až v září 2006. „Pokud najdeme vhodného nástupce, nebudeme otálet,“ potvrdil Mitchell.
Zájemců je mnoho a objevují se mezi nimi samá zvučná jména. Kromě jednoho „vlastního koně“, Roberta Igera, který je v současné době členem výkonného vedení a šéfuje několik sekcí společnosti, se Disney rozhlíží i mezi přímou konkurencí. Jedním z nejžhavějších kandidátů je podle Mitchella Peter Chernin, prezident konglomerátu News Corporation, a především Jeffrey Bewkes, člen nejvyššího managementu koncernu Time Warner.
Time Warner se začíná ve spekulacích amerických médií v souvislosti s Disneyem objevovat až překvapivě často. Na odpočinek chce ve svých 72 letech totiž odejít i samotný George Mitchell. Svého nástupce by rád viděl v Bobu Dalym, který přes dvacet let vedl divizi Warner Bros, nyní se zajímá právě o Disneyho. Je jasné, že jeho zkušenosti s úspěšnou filmovou a televizní divizí by mohly pro Disneyho mít obrovskou cenu.
Koncern Disney zřejmě čeká nadějná budoucnost. Už před dvěma týdny se mluvilo o tom, že odchod Eisnera by k firmě mohl vrátit ty, kteří se s ním nepohodli a odešli po rozepřích: podle BBC News jde především o společnost Pixar Animation Studio, která se odpojila v lednu.
Tvůrce komerčních hitů Hledá se Nemo či Příběh hraček by šéfové Disney ve své stáji uvítali znovu s radostí – jen Nemo jim loni vydělal miliardu. V době, kdy se divize Disney Pictures definitivně rozloučila s klasickou animací a vrhá se do té počítačové, by jí podpora proslulého studia přišla vhod.

Hospodářské noviny, 29. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.