Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Čtyři pražská kina budou koordinovat uvádění filmů

Redakce MAM7. 9. 2004

Čtyři pražská kina, která spojuje úsilí o promítání nekomerčních uměleckých filmů a ne zcela běžnou dramaturgii, zahajují zkušební provoz distribučního projektu Osa 9. Název mu dala skutečnost, že je propojuje trasa tramvajové linky číslo devět. Naplno chtějí kina Aero, Evald, Mat a Světozor svou volnou spolupráci a koordinaci rozjet od ledna 2005.
“Artové filmy se hrají i v multiplexech, ale mizí z nich příliš brzy, protože tam na ně chodí málo lidí,” řekl Jan Jíra ze společnosti Cinemart, který provozuje kino Evald. Distributorům proto chtějí čtyři artkina nabídnout, že jim budou konkrétní titul postupně uvádět v jednom časovém bloku, tedy déle.
Jíra předpokládá, že se dohoda s distributory, která by umožnila naplnit představy projektu Osa 9 a která existuje zatím jen v ústní podobě, podaří. “Musíme však nejdříve vyzkoušet, zda to funguje,” poznamenal.
Iniciátoři myšlenky jsou přesvědčeni, že by se například zlevnila reklama. Domnívají se také, že bude jejich společný postup výhodný pro distributory – návštěvnost v artkinech může být vyšší, protože mívají vstupné kolem 80 až 90 korun. V multiplexech naopak platí diváci za filmové představení až kolem 150 korun.
Zisky ve velkých kinosálech ovšem provozovatelům přinášejí i další služby, včetně proslulého popcornu, koly a dalšího občerstvení. Na promítání uměleckých filmů se tam proto podle Jíry “něco vydělá”, i když se promítá pro pár lidí.
Zájem o náročnější umění se momentálně podle Jíry zmenšuje nejen v kinech, ale ve všech oborech. “Reklama lidi tak zblbla, že se chtějí už jen bavit,” konstatoval.
Osa 9 by měla současně znamenat spolupráci kin s kulturními instituty i organizování různých dalších filmových akcí. Jíra nevyloučil ani nabízení uměleckých filmů do regionů.
Čtyři pražská kina však podle svých zástupců zároveň nechtějí ztratit specifičnost a charakteristické aktivity, k nimž například patří různé menší přehlídky.

×

Šest uchazečů o reklamu americké armády

Starší článek

Letní slevy jsou spíš nutnost, než nástroj podpory prodeje

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více