Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT, Nova i Prima lákají diváky na nové české seriály

Redakce MAM9. 9. 2004

Pojišťovna štěstí, Rodinná pouta, Náměstíčko, Redakce…Pokud si nechce televizní divák nechat ujít nic z původní české seriálové tvorby, aby letos na podzim pomalu nevstával od televize. Podzimní programová schémata všech tří našich celoplošných televizí ovládly nové seriály.
Na první pohled jsou si všechny nové české seriály, které od září vládnou hlavnímu vysílacímu času, v mnoha ohledech podobné: navazují na tradici těch starých, čerpají náměty ze života obyčejných lidí, odehrávají se ve známém prostředí, to vše pod taktovkou renomovaných režisérů a s obsazením populárních českých herců.
Nic nového, chtělo by se říct. Jenže televizím se investice do původní seriálové tvorby vyplácí: diváci projevují o nové a nové seriálové zápletky neutuchající zájem.

MEZITITULEK: Náměstíčko pro dva milióny lidí
Hned první díl nového desetidílného seriálu, který odvysílala tento týden v pondělí Česká televize, zaznamenal divácký úspěch. “První část naší seriálové novinky zaujala 2 047 000 diváků, v podstatě každého druhého člověka, který měl v tu dobu zapnutou televizi,” říká Martin Krafl, tiskový mluvčí České televize.
“Vysoká sledovanost prvního dílu je dobrým startem do budoucna a pro nás i impulsem, že čeští diváci mají o kvalitní původní českou tvorbu stále zájem, ” dodává Krafl.
Náměstíčko je desítka povídek, v nichž se v rolích hlavních hrdinů postupně střídají jednotliví obyvatelé maloměstského náměstí. Česká televize opět využila prověřenou autorskou dvojici Jan Míka – Jaroslav Hanuš, autory Života na zámku, seriálu, který se stal fenoménem na konci devadesátých let.
Do vkusu diváků se evidentně trefila i obsazením, jemuž vévodí Ljuba Skořepová, Josef Vinklář, Václav Vydra či Martin Stropnický.

MEZITITULEK: Rodinná pouta: netradiční žánr diváky okouzlil
Atraktivitu původních seriálů si pod dojmem úspěchů České televize evidentně uvědomily i komerční televizní stanice. Rychleji zareagovala Prima a v březnu poslala na obrazovky v našich podmínkách dosud nevídanou stočtyřdílnou televizní ságu Rodinná pouta.
Seriál je unikátní hned v několika ohledech: jednotlivé díly vznikají v ateliérech postupně, stejně jako samotný původní scénář, a blokově jdou v krátkém časovém sledu přímo do vysílání. “Tento fakt a také v českých poměrech nevídaný rozsah seriálu dává velké možnosti, jak nakládat s dějem příběhu,což diváky láká,” říká Jana Malíková, tisková mluvčí televize Prima.
Nečekané dějové zvraty, nové a nové postavy a složité dějové linie si české diváky získaly. Sledovanost jednotlivých dílů je obrovská. V současné době, kdy se seriál ocitá přibližně ve své polovině, sleduje podle Malíkové každý díl v průměru milión a čtvrt dospělých diváků, podíl na trhu pravidelně činí v průměru 32 procent. O podobném nadšení pro jejich původní tvorbu si Prima mohla dříve nechat jen zdát.
Televizi se tak vrací obrovské náklady, které do seriálu investuje: podle informací zveřejněných na jaře přijde každý díl Rodinných pout na zhruba jeden milión korun. Pokud tedy vznikne všech 104 dílů, vyšplhají se náklady na sumu kolem sto miliónů korun. Pokud však budou Rodinná pouta i nadále vykazovat takovou sledovanost, jde o investici v podstatě bez rizika.
Rodinná pouta o svou solidní diváckou základnu nepřišla ani o prázdninách, které bývají obvykle slabší sezónou. “Týdně jsme namísto obvyklých dvou vysílali jeden premiérový díl. Ani ten si však stabilní diváci Rodinných pout nenechali ujít: průměrný podíl činil dokonce 33 procent,” upozorňuje Malíková.
Od září Prima svůj “vlajkový” seriál opět vysílá v obvyklém rytmu dvou dílů za týden, vždy v úterý a ve čtvrtek v hlavním vysílacím čase. Rodinná pouta okamžitě zaznamenala nárůst sledovanosti: na zatím poslední díl, odvysílaný toto úterý, se dívalo 1 443 000 dospělých diváků, tedy 36 procent všech, co měli zapnutou televizi.

MEZITITULEK: Nova smečuje: seriály posílá hned dva
Na takovou aktivitu konkurence nemůže nereagovat ani jednička na našem televizním trhu, Nova. Ta vysílá v následujícím týdnu na obrazovky hned dva své původní seriály: třináctidílné Pojišťovně štěstí režiséra Jiřího Adamce, která vstupuje na obrazovku poprvé v neděli večer, předchází dokonce pověst televizní události desetiletí.
I zde tvůrci doufají v divácký zájem o tradiční český seriál a pojistili se oblíbenými herci. V Pojišťovně štěstí se objeví třeba Petr Nárožný, Jiřina Bohdalová, Kateřina Brožová či Jan Šťastný.
Druhým trumfem Novy má být situační seriál z novinářského prostředí Redakce, který na obrazovku poprvé míří ve čtvrtek 16. září v devět hodin večer.

Hospodářské noviny, 9. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

×

Čtvrtfinále mezi ČR a Švédskem zhlédlo téměř 1,7 milionu lidí

Starší článek

Hearst a Disney končí s časopisem Lifetime

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více