Čistá ztráta Vivendi se přes vyšší provozní zisk ztrojnásobila
Čistá ztráta největší francouzské mediální skupiny Vivendi Universal se v prvním pololetí téměř ztrojnásobila. Oznámila to firma, jejíž součástí je například přední světová nahrávací společnost Universal Music. Dodala však, že její provozní zisk díky divizi pro mobilní telefony SFR stoupl.
Čistá ztráta se zvýšila na 1,86 miliardy eur ze 632 milionů ve stejném období loňského roku. Za nárůstem stála především ztráta 2,105 miliardy eur související s prodejem části zábavní divize VUE společnosti NBC, která je mediální divizí firmy General Electric.
Analytici odhadovali čistou ztrátu na 1,58 miliardy eur, většina z nich se však zaměřila spíše na provozní zisk. Ten v pololetí stoupl o 8,4 procenta na 1,82 miliardy eur, takže mírně překonal průměrnou prognózu počítající se ziskem 1,78 miliardy eur.
Společnost Vivendi prošla rozsáhlou restrukturalizací, protože se potřebovala vypořádat se svým vysokým zadlužením, které způsobily nákladné akvizice. “Dnes je reorganizace Vivendi Universal téměř hotová. Její finanční pozice je obnovena,” prohlásil předseda a generální ředitel společnosti Jean-Rene Fourtou.
Firma potvrdila, že do konce letošního roku hodlá snížit čistý dluh pod pět miliard eur. V prvním pololetí společnost zredukovala čisté zadlužení na 6,4 miliardy eur z 11,6 miliardy v závěru loňského roku, napsala agentura Reuters.