Češi o dovolené nejraději odpočívají, spí a plavou. Za ideální náplň dovolené totiž 71 procent Čechů považuje odpočinek, relaxaci a spánek. Koupání volí 69 procent lidí, 62 procent pobyt v přírodě a 56 procent setkání s příteli. Vyplývá to z výzkumu, který provedla agentura NFO AISA.
Proti poslednímu podobnému výzkumu z roku 2001 letos o něco klesl počet lidí, kteří preferují odpočinkový pobyt bez nutnosti vaření a domácích prací. Stále jich ale je 46 procent.
Mezi aktivity, kteří lidé často zmiňují jako ideální náplň dovolené, je také pěší turistika, opalování, poznávací cesty do zahraničí a po památkách. Sběr hub nebo chytání ryb patří k ideální dovolené 38 procent lidí.
Více než dvacet procent lidí jmenovalo mezi aktivitami, kterým by se chtěli věnovat o dovolené, tanec a společenskou zábavu, četbu, koníčky, ale také práci na zahradě, cyklistiku, společenské hry. Vodní sporty patří k dovolené jen 15 procent lidí.
Soulad mezi ideálními představami o prázdninových aktivitách a skutečnou náplní dovolené je podle výzkumu stále vyšší. Letos se například asi devíti z deseti lidem podařilo zrealizovat své plány na dovolenkovou práci na zahradě, pobyt na chatě či s rodinou a příteli, četbu a relaxaci a osmi z deseti se vyplnily jejich sny o opalování, koupání, procházkách nebo cyklistice.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?