Ničí varovné nálepky na cigaretách značky?

29. 9. 2004 13:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Větší a výraznější metody zdravotního varování na krabičkách cigaret podle britského experta mají efekt. Michael Smith z firmy JP Morgan soudí, že poškozují hodnotu značky a kuřáci jsou pak připraveni vyměnit drahou, prestižní značku za levnější.
Smith ve své analýze sektoru uvedl, že v zemích, kde zavedli k textovému varování na krabičkách také obrázky nemocných plic nebo žlutých zubů, se kuřáci už za takové krabičky stydí a nechtějí, aby s nimi byli spojováni. Na společenských akcích je proto odstraňují z pohledu ostatních.
To současně vede k tomu, že lidé méně váhají sáhnout po levnější, méně prestižní značce cigaret. V Kanadě se odbyt levných cigaret po zavedení obrázkových varování zvýšil na dvojnásobek.
O povinném zavedení obrázků na krabičky cigaret nyní uvažuje Evropská unie. Už nyní musejí varovné nápisy na krabičkách prodávaných v EU zabírat alespoň 30 procent jejich plochy na přední straně a polovinu strany zadní.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.