Ve středu 22. září rozhodla arbitrážní komise Rady pro reklamu ve stížnosti koalice Nádraží v centru na neetickou reklamní kampaň města Brna, vedenou reklamní agenturou Marco. Přestože arbitrážní komise RPR s lítostí konstatovala, že dle jejího názoru se Etický kodex na daný případ nevztahuje, zástupci koalice se domnívají, že jejich argumenty upozorňující na rozpor reklamy (jež propaguje odsun nádraží) s etikou, považuje rada i tak za závažné. Soudí tak podle toho, že komise ve svém vyjádření apeluje na zastupitele města Brno, aby se při svých propagačních prezentacích
vyvarovali v jakémkoli náznaku klamavé reklamy. Dále, rovněž dle vyjádření komise, mají mít občané města svobodný přístup k informacím, aby byli schopni vytvořit si svůj nezávislý názor na kauzu. K případu se vyjádřil i Martin Ander, ředitel Hnutí Duha: „Žádáme politiky ve vedení města, aby začali doporučení arbitrážní komise RPR respektovat a okamžitě doplnili informace poskytované občanům o ty studie, odborné posudky a názory, které hovoří o výhodách zachování nádraží v centru a nevýhodách jeho odsunu za Zvonařku.“ Stanovisko arbitrážní komise hodlá koalice s textem stížnosti předat Asociaci českých reklamních agentur, jejíž je agentura Marco členem.
-mat-