Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Domino fórum má problémy s vedením,Malý rozpočet, obří úspěch: britský vtip vydělává

Externí autor16. 9. 2004

Podle auditu Sdružení vydavatelů periodického tisku ABC si na slovenském trhu s deníky udržuje první příčku bulvární deník Nový čas (Ringier). Na druhém a třetím místě jsou Sme a Pravda. Na čtvrté příčce se umístil maďarský deník Új Szó, který vydává Petit Press, kam patří kromě Sme i regionální deník Korzár, jenž dosáhl v červenci 32 408 prodaných výtisků. Za červenec byl tedy celkový náklad deníků vydávaných Petit Press 134 359 výtisků, což je skoro dvojnásobek proti Pravdě. Národná obroda po mírném vzestupu v červnu pokračuje v dlouhodobém poklesu. Deníky Šport a Hospodárske noviny údaje o prodeji neposkytují. K zemětřesení došlo v tradičním týdeníku Domino fórum, z něhož po rozporech s vedením odešla prakticky celá redakce. Štefan Hríb, bývalý šéfredaktor časopisu, který měl podobné zaměření jako Respekt, se prý chystá založit nový časopis.


Ekonom, 16. 9. 2004, autor: Václav Žák

E04_38135.gif ()

,Zní to trochu jako pohádka: malé britské studio se svým významem pro filmový průmysl zařadilo vedle obrovských nadnárodních zábavních koncernů. A v konkurenci se mu daří.
O londýnské Working Title Films je nyní eminentní zájem: jeho produkce patří k tomu nejúspěšnějšímu, co se v kinech v posledních letech objevilo. Recept? Dobrý scénář a nízké produkční náklady.
Stačí vyjmenovat několik titulů: Čtyři svatby a jeden pohřeb, Notting Hill, Billy Elliot. A samozřejmě Deník Bridget Jonesové, který se nyní, tři roky po premiéře, již stihl stát kultovním filmem opuštěných třicátnic i distributora, společnosti Miramax. Adaptace oblíbeného románu britské spisovatelky Helen Fieldingové dokázala nedlouho po svém uvedení vydělat v kinech na 280 miliónů dolarů.
Další milióny posléze přitekly za prodané videokazety a DVD – v žebříčcích prodejnosti se podle serveru boxofficemojo.com Bridget dlouhou dobu držela v první pětici.
Není tedy divu, že se Working Title Films rozhodlo natočit i pokračování: Bridget Jones: the Edge of Reason (v české distribuci se objeví pod názvem S rozumem v koncích) do kin celého světa vstoupí v listopadu letošního roku. A očekává se, že první díl komerčně mnohonásobně předčí.
Zakladatelé studia, Tim Bevan a Eric Fellner, začali po prvních úspěších okamžitě zajímat americký koncern NBC Universal. Jejich účinná marketinková strategie a schopnost trefit se divákům do vkusu způsobila, že v současné době NBC financuje celých 75 procent produkce tohoto malého londýnského studia.
„Jsou mnoho let stabilně úspěšní,“ řekla v rozhovoru pro New York Times Stacey Sniderová, šéfka Universalu. „Mají skvělý smysl poznat, co se lidem zalíbí, a co je hlavní – sami milují filmy,“ citoval Sniderovou deník New York Times.
Původní recept, s nímž Bevan a Fellner na tvrdém filmovém trhu zabodovali, byl přitom podle expertů prostý. „Jejich produkční rozpočty na jeden film se obvykle pohybují mezi 30 až 40 milióny dolarů, filmy samotné ale v kinech vydělají mnohonásobně víc,“ uvedl pro New York Times Eric Pfanner.
Příkladem je podle něj například romantická komedie Notting Hill. Jen v kinech vydělal tento film přes 363 miliónů dolarů. Americká konkurence obvykle vydělá na tržbách stejně, ovšem při stopadesátimiliónovém rozpočtu.
Working Title však příští rok pošle do kin také velké produkce. Díky investicím NBC Universal mohl vzniknout napjatě očekávaný thriller The Interpreter s oscarovými herci Nicol Kidmanovou a Seanem Pennem či adaptace románu Jane Austenové Pýcha a předsudek s Keirou Knightleyovou a Judi Denchovou v hlavních rolích.

Hospodářské noviny, 16. 9. 2004, autor: Irena Zemanová

Zavřít reklamu

Kampaň proti nedbalým majitelům psů pokračuje novými billboardy

Starší článek

Nova uvede reality show Milionový pár

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Heffron

Gabčík, Kubiš a další parašutisté na sběratelské edici Heffronu

Palírna U Zeleného stromu navazuje na edice sběratelských etiket. Aktuální vzdá hold parašutistům, kteří položili život v boji za svobodu.
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Zálohované lahve musí přijít

Lidé jsou pro vratné lahve. Od nás jako výrobců očekávají, že přineseme řešení, říká šéf marketingu Mattoni 1873 Ondřej Postránský.
18. 5. 202217. 5. 2022
Marketing

V dubnu si výrazně polepšila venkovní reklama

Podle meziročního srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru, které pravidelně zveřejňuje společnost Nielsen Admosphere, se v dubnu co do objemu nejlépe…
18. 5. 202218. 5. 2022
Marketing

Někteří obchodníci se úplně loučí s tištěnými letáky

Četné nápisy na schránkách činžovních domů „Nevhazovat letáky“ už možná do pár let nebudou potřeba. S rostoucími cenami papíru a zvyšujícími se náklady na…
18. 5. 202218. 5. 2022
Reklama
ČEZ vize banner 2022
CNC kveten 2022

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

O značku Footshop se stará Radim Stezka
Jaroslav Staněk je novým obchodním ředitelem České distribuční

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.