Reklamní společnosti JCDecaux narostl v prvním pololetí zisk o 48 procent díky zlepšení situace na reklamním trhu a novým kontraktům. Čistý zisk do konce června se zvýšil na 27,9 milionu eur z loňských srovnatelných 18,8 milionu eur. Společnost je druhým největším poskytovatelem venkovní reklamy na světě.
Provozní zisk se zvýšil o 13,6 procenta na 125 milionů eur. Tržby stouply o 4,5 procenta. K nárůstu přispěla hlavně poptávka po reklamě v dopravních prostředcích a na nich. Posílily i klíčové aktivity, tedy poskytování reklamy prostřednictvím venkovních reklamních poutačů, jako jsou autobusové zastávky nebo veřejné záchodky.
Firma očekává růst i za celý letošní rok, protože evropský trh začíná vykazovat známky oživení. Růst tržeb by se měl pohybovat spíše na horní hranici původního odhadu, který počítal se zvýšením o tři až pět procent, napsala agentura Reuters.
Společnost JCDecaux působí také v Česku. V Praze se podle smlouvy s magistrátem stará o městský mobiliář.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).