Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Digitalizace vstupuje do kin

Externí autor15. 9. 2004

Digitální filmové projektory brzy vstoupí do amerických a posléze i do evropských kin. V tuzemsku se změna nejdříve projeví v multikinech. Podle expertů začne přechod na novou technologii už v příštím roce. Jak oznámil internetový server Cnet jsou na tuto změnu v současnosti připraveni jak producenti filmů, tak i výrobci technologií, používaných při jejich natáčení a zpracování. Pochybnosti ještě panují na straně majitelů kin.
O digitálních projekcích se mluví již několik let. Před časem byl také představen systém, kdy je film promítán v kinech prostřednictvím satelitního přenosu – to by například umožnilo premiéry jednoho snímku současně na celém světě.
Šlo však o dosti nákladné zařízení. V případě digitální projekce byly v posledních letech největšími problémy zejména nekompatibilita formátů a drahý hardware. Konsorcium Digital Cinemas Iniatives (DCI), jehož vznik v roce 2002 podnítily velké filmové koncerny v USA, nyní oznámilo, že se mu podařilo průmysl sjednotit a že bude zaveden jednotný standard, užívaný všemi. Výrobci tvrdí, že ceny budou přijatelné i pro malá kina.
Producenti filmů tak výrazně sníží své náklady. Dnes je nutné vyrábět množství filmových kopií, přičemž jedna vyjde na 1000 dolarů. Díky nové technologii bude vyroben jen jeden digitální masterfile a prostřednictvím zabezpečené sítě distribuován do kin. Digitální film bude chráněn proti pirátskému kopírování a uložen na speciálním serveru pro další použití. V kinosálech bude snímek promítán prostřednictvím digitálního projektoru. Vedle úspor bude znamenat nová technologie i výrazné zvýšení kvality obrazu a zvuku.
Činnost konsorcia nepotěšila představitele Microsoftu, který se pokoušel se svým sofwarem Windows Media 9 vytvořit vlastní model. DCI ale oznámilo, že z různých důvodů bude využívat formát Jpeg.
Zbývá ovšem o nutnosti změn přesvědčit majitele kin. Konsorcium DCI proto nyní zpracovává model financování a chce část nákladů hradit samo.
Majitelé kin upozorňují, že problematické nebudou jen jednorázové náklady, ale zejména růst platů promítačů – dosavadní projektory jsou oproti digitálním jednoduše ovladatelné. Pro novou technologii bude potřeba promítače buď přeškolit, nebo najít jiné, technologicky vzdělanější.

Hospodářské noviny, 15. 9. 2004, autor: (mkr)

×

Čistá ztráta Vivendi se přes vyšší provozní zisk ztrojnásobila

Starší článek

Růst výdajů na televizní reklamu v Německu v srpnu zpomalil

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více