Pondělní večer na ČT1 láká diváky

15. 9. 2004 09:09

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

V pondělí 13. září večer se programová nabídka prvního programu České televize dostala opět do centra pozornosti široké obce televizních diváků. Nejvíce je lákal druhý díl seriálové novinky Náměstíčko s názvem Nepovedený syn. Zaujal 27,1 %, tzn. 2 295 000 dospělých, což bylo o tři procenta více než v případě první části seriálu. V důsledku toho vzrostl také podíl na publiku, a to o více než šest procent na hodnotu 56 %.
Zhruba stejně příznivců jako první část nového cestopisného cyklu Letem světem získal jeho druhý díl, který diváky zavedl na Maledivy (sledovanost dospělých 12,4 %, tj. 1,051.000 při podílu na publiku 28,57 %).
Rovněž druhý díl seriálu Náměstíčko oslovil více ženy než muže. Sledovanost žen se vyhoupla tentokrát přes třicet procent na úroveň 32,7 % a podíl na publiku se hodnotou 59,92 % přiblížil 60procentní hranici. Výrazně se také zlepšili muži: jejich sledovanost se dostala nad dvacet procent o celé jedno procento a podíl na publiku překročil o dvě desetiny procenta 50procentní velikost.
Divácký ohlas na Náměstíčko vzrostl prakticky ve všech věkových skupinách. Největší přírůstek zaznamenali v obou složkách 35-44letí: jejich sledovanost se zvýšila o 5,8 % na 25,5 % a podíl na publiku se zvedl o 10,11 % na 57,02 %. Maximální sledovanost Nepovedeného syna zaznamenali senioři od 65 let výše hodnotou 37,0 %, zatímco největší podíl na publiku o velikosti 60,43 % připadl 25-34letým, třebaže jim jako jediné věkové skupině – pravda o nepatrné čtyři desetiny procenta – klesla sledovanost na 25,6 %.
Divácká odezva vyvolaná druhým dílem Náměstíčka byla větší i ve všech vzdělanostních skupinách. Nejvíce posílila u diváků s úplným středním vzděláním (ve sledovanosti o 3,8 % na 30,7 % a v podílu na publiku o 8,40 % na 61,87 %), kteří tak; zaznamenali v obou složkách ohlasu maximální hodnoty. Zmínit je třeba skutečnost, že u vysokoškolsky vzdělaných růst sledovanosti o 1,2 % na 24,6 % doprovodil pokles podílu na publiku o 2,82 % na 54,25 %.
Na cyklu Letem světem je sympatický zájem dětí ve věku 4 až 14 let. Část přibližující Maledivy vyhledalo 2,8 % děvčat a chlapců, což představovalo podíl na publiku o velikosti 26,90 %. Z dospělých diváků se tento cyklus s největší pozorností setkal u 55-64letých (sledovanost 19,5 % při podílu na publiku 35,82 %). Podle vzdělání největší ohlas nový cestopisný cyklus podnítil v řadách diváků s úplným středním a vysokoškolským vzděláním: při shodné sledovanosti 14,2 % je odlišuje malý rozdíl v podílu na publiku: v prvním případě má hodnotu 32,15 %, ve druhém pak 32,36 %.

-zem-

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.