Hrubé výdaje na televizní reklamu v Německu se v srpnu meziročně zvýšily o 1,3 procenta na 439 milionů eur. Jejich růst tak zpomalil ve srovnání s prvními sedmi měsíci letošního roku. Oznámila to výzkumná společnost Nielsen Media Research.
V období od ledna do srpna výdaje stouply o 3,9 procenta na 4,6 miliardy eur. Údaje o hrubých výdajích vycházejí z publikované ceny reklamy a neberou v úvahu slevy, barterové smlouvy ani vlastní reklamu televizních stanic. Čisté výdaje se v Německu obvykle pohybují na úrovni 50 až 60 procent hrubých výdajů.
Největší německá komerční televize ProSiebenSat.1 Media minulý měsíc oznámila, že její tržby ve druhém čtvrtletí stouply o šest procent. Současně zvýšila svůj odhad růstu čistých tržeb z prodeje reklamy v Německu pro celý letošní rok na dvě procenta.
Německé televize, včetně ProSieben a jejího hlavního konkurenta RTL Group, zaznamenaly od roku 2000 pokles ročních tržeb z prodeje reklamy o 20 procent. Německá ekonomika se totiž dostala do recese, co snížilo výdaje na inzerci, připomíná agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).