Růst výdajů na televizní reklamu v Německu v srpnu zpomalil

15. 9. 2004 09:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hrubé výdaje na televizní reklamu v Německu se v srpnu meziročně zvýšily o 1,3 procenta na 439 milionů eur. Jejich růst tak zpomalil ve srovnání s prvními sedmi měsíci letošního roku. Oznámila to výzkumná společnost Nielsen Media Research.
V období od ledna do srpna výdaje stouply o 3,9 procenta na 4,6 miliardy eur. Údaje o hrubých výdajích vycházejí z publikované ceny reklamy a neberou v úvahu slevy, barterové smlouvy ani vlastní reklamu televizních stanic. Čisté výdaje se v Německu obvykle pohybují na úrovni 50 až 60 procent hrubých výdajů.
Největší německá komerční televize ProSiebenSat.1 Media minulý měsíc oznámila, že její tržby ve druhém čtvrtletí stouply o šest procent. Současně zvýšila svůj odhad růstu čistých tržeb z prodeje reklamy v Německu pro celý letošní rok na dvě procenta.
Německé televize, včetně ProSieben a jejího hlavního konkurenta RTL Group, zaznamenaly od roku 2000 pokles ročních tržeb z prodeje reklamy o 20 procent. Německá ekonomika se totiž dostala do recese, co snížilo výdaje na inzerci, připomíná agentura Reuters.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.