Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Sony koupí filmové studio MGM

Externí autor14. 9. 2004

Skupina společností pod vedením Sony Corp. of America koupí hollywoodské filmové studio Metro-Goldwyn-Mayer za 2,85 miliardy dolarů. Lukrativně se jeví zejména archiv studia díky současné expanzi prodeje DVD disků.
MGM je 80letý podnik, který má v archivech například filmy s agentem Jamesem Bondem. Vedle filmů s Bondem je zde například série Růžového pantera a velký počet snímků oceněných Oskarem. Archivy zajišťují stabilní přísun příjmů z prodeje videokazet, prodeje práv televizím a přeformátování filmů pro dynamický trh DVD.
Sony zároveň uzavřela další dohodu s předním americkým operátorem kabelového televizního vysílání Comcast Corp., s nímž vytvoří nový kabelový kanál.
Sony v bitvě o studio vyhrála nad skupinou Time Warner Inc. Ve spojení s MGM vytvoří Sony největší filmový archiv se 7600 tituly. Zhruba 3500 filmů je od Sony a 4100 od MGM.
Vzhledem k dluhu dvou miliard dolarů, které Sony převezme se studiem, dělá celková hodnota transakce zhruba 4,85 miliardy dolarů. MGM potvrdil předchozí zprávy nejmenovaných zdrojů, že finančními partnery Sony budou při koupi společnosti Providence Equity Partners Inc., Texas Pacific Group a DLJ Merchant Banking Partners.
Pro Sony je převzetí MGM součástí strategie, kdy se snaží využít synergických efektů mezi spotřební elektronikou a hudební divizí, filmy a videohrami. Sony již vlastní hollywoodské studio Sony Pictures Entertainment, zatím ale není známa struktura budoucího podniku.
Podle některých analytiků není jasná logika transakce pro Sony. Skupina by se podle nich měla soustředit na problémovou divizi spotřební elektroniky, jejíž obrat dosahuje 45 miliard dolarů, tedy dvou třetin tržeb skupiny, napsala agentura Reuters.

×

Soutěž SuperStar zastavila pokles tržeb gramofirem

Starší článek

WPP zaplatí za konkurenční Grey Global 1,31 mld. USD

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více