Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Soutěž SuperStar zastavila pokles tržeb gramofirem

Externí autor14. 9. 2004

Populární soutěž Česko hledá SuperStar zastavila v prvním pololetí letošního roku dlouhodobý pokles tržeb tuzemských gramofonových firem, které se od roku 1998 potýkají s nižším prodejem hudebních nahrávek. Tržby hudebních vydavatelství v pololetí obnášely 267,4 milionu korun a byly meziročně vyšší o pět milionů korun. Vrostl i počet prodaných hudebních nosičů z loňských 1,629 milionu na 1,631 milionu kusů.
“Na zastavení poklesu tržeb a prodejů měla v prvním letošním pololetí lví podíl soutěž Česko hledá SuperStar. Dobře se prodávalo zejména první album s vítězi této soutěže,” řekl Pavel Bodiš z české pobočky Mezinárodní federace hudebního průmyslu.
Výrazný růst v pololetí vykázal hlavně prodej hudebních DVD. Tržby za jejich prodej během šesti letošních měsíců vzrostly o 46 procent na 25 milionů korun při prodeji 71.000 kusů. Počet prodaných DVD byl v porovnání s loňským pololetím o 91 procent vyšší.
“Prodejci zlevnili DVD přehrávače, takže domácnosti se touto technikou začaly ve větší míře vybavovat, což se pochopitelně příznivě odrazilo v prodeji DVD,” uvedl Bodiš. Dodal, že růstový trend u video disků byl měl pokračovat.
Zhruba o dvě procenta na 1,255 milionu kusů vzrostl v prvním pololetí také počet prodaných CD, za které vydavatelství utržila 214,7 milionu korun. Dobře si v pololetí vedly i hudební videokazety, jejichž prodej se meziročně zvýšil o 110 procent na bezmála 13.000 kusů při tržbách 2,4 milionu korun. Loni v prvním pololetí lidé koupili 6190 videokazet za 1,6 milionu korun.
Naopak propad prodeje o 24 procenta na 180.391 kusů vykázaly v prvním pololetí hudební kazety, za které zákazníci utratili 13,3 milionu korun. Za prvních šest měsíců loňského roku to bylo 25,8 milionu korun.
Bodiš s poukazem na pololetní statistiku odhadl, že letošní výsledky českého hudebního průmyslu by mohly být lepší než loni, kdy tržby vydavatelství klesly na 727,7 milionu ze 743 milionů korun v roce 2002. V loňském roce se snížil také počet prodaných hudebních nosičů ze 4,69 milionu na 4,37 milionu kusů.
“Čeká nás ještě předvánoční období, během kterého někteří vydavatelé získávají více než 50 procent svých celoročních tržeb. Navíc se začalo prodávat album Anety Langerové, což bude mít stejně jako alba dalších interpretů z této soutěže dobrý vliv na statistiky. Předpokládáme proto, že pokles prodeje, který začal v roce 1998, by se mohl letos zastavit,” uvedl Bodiš.

×

Podnikatelé budou snadněji platit televizní poplatek

Starší článek

Sony koupí filmové studio MGM

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Média

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více