Reklamní agentura WPP převezme konkurenční Grey Global
Britská reklamní společnost WPP vyhrála aukci na získání americké konkurenční společnosti Grey Global. Zvítězila tak nad menší francouzskou firmou Havas a americkou majetkovou firmou Hellman a Friedman. WPP zatím odmítla poskytnout bližší údaje s tím, že detaily, včetně ceny, oznámí později. Podle nejmenovaného zdroje nabídka činila 750 milionů liber (1,1 miliardy eur).
Dohoda je poslední z řady velkých akvizic, které uskutečnil generální ředitel WPP Matin Sorrell. Ten vytvořil z WPP druhou největší reklamní agenturu na světě. Do skupiny WPP patří agentury Young & Rubicam, Ogilvy & Mather či J. Walter Thompson.
Grey Global je sedmou největší reklamní firmou na světě. Mezi její klienty patří i Procter & Gamble, jeden z největších zadavatelů reklamy na světě.
Představenstvo Grey Global se v pátek setkalo, aby ohodnotilo nabídky. Podle zdroje poté firma vstoupila do jednání o smlouvách s každým zájemcem. V sobotu pak dosáhla dohody s WPP, která svoji původní nabídku ještě zlepšila. V neděli ráno pak zástupci firem podepsali závěrečnou dohodu, dodal pro agenturu Reuters zdroj.