Průzkum: Zájem Čechů o vlastní bydlení neklesá

8. 9. 2004 08:09

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Velký zájem české populace o pořízení vlastního bydlení neutuchá. V současné době má zájem o pořízení vlastní nemovitosti desetina obyvatel ČR, vyplývá ze srpnového průzkumu společnosti Factum Invenio. Průzkum zároveň zjistil, že Češi nadále preferují koupi bytu před pořízením rodinného domku.
Zatímco byt si nyní pořizuje nebo si chce pořídit nejpozději do tří let sedm procent populace, stavbu rodinného domu ve stejném časovém horizontu plánují tři procenta Čechů.
Situace na trhu s nemovitostmi tak podle manažerky projektu Factum Invenio Soni Hezinové zůstává už přes rok téměř neměnná. Tento vývoj potvrzují i odborníci, podle kterých za vysokou poptávkou po vlastní nemovitosti stojí snadná dostupnost hypotečních úvěrů a finančně zajímavé podmínky především pro mladou generaci.
Oproti šetření z května loňského roku však mírně vzrostl počet lidí, kteří staví nebo plánují stavět domek vlastními silami na úkor spolupráce se stavebními firmami či živnostníky.
Do bydlení investují i ti, kteří už nemovitost vlastní. Modernizovat či rekonstruovat svůj dům či byt chce v blízké budoucnosti 25 procent majitelů bytů a 37 procent majitelů rodinných domů. Majitelé nemovitostí, zejména bytů, se při rekonstrukci nejvíce zaměřují na interiér objektu. „Důležitou roli hraje rekonstrukce koupelen, podlah a dlažeb,“ uvedla Hezinová s tím, že ani zaměření rekonstrukcí se nijak výrazně nezměnilo.
Lidé se při úpravách svého bydlení podle Hezinové inspirují především odborným tiskem a přímo v prodejních sítích hobby marketů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.