Praha chce změnou zákona omezit pouliční reklamu
Pražský magistrát chce omezit pouliční, zejména takzvanou pochůzkovou reklamu změnou zákona o regulaci reklamy. Do normy by mělo být podle rozhodnutí městské rady vloženo ustanovení, podle kterého by obce mohly například rozdávání letáků nebo nošení reklamních poutačů regulovat, informoval magistrát.
Magistrát dříve zakázal pochůzkovou reklamu v tržním řádu. Reagoval tak na stížnosti občanů, které tento způsob propagace obtěžoval. Ukázalo se však, že to není v souladu se zákonem. Město letos ustanovení zrušilo.
Potom chtěl magistrát využít k omezení pouliční reklamy vládní návrh zákona o některých službách informační společnosti. Ministerstvo informatiky ale pražský návrh nedoporučilo ke schválení a poslanci ho zamítli. Proto chce nyní město využít své zákonodárné iniciativy. “Příští týden projedná návrh pražské zastupitelstvo a pokud ho schválí, bude předložen sněmovně,” uvedl primátorův náměstek Rudolf Blažek (ODS).
Smyslem podle něj není pouliční reklamu zcela zakázat, ale omezit její rozsah. “Máme zájem na tom, aby se reklama především v centru Prahy nešířila mnohdy živelným způsobem obtěžujícím okolí, nehyzdila památkově chráněné objekty a nedocházelo ke znečišťování veřejných míst odhazovanými letáky,” dodal náměstek.