Firma Aegis zvýšila odhad celosvětových výdajů na reklamu
Celosvětové výdaje na reklamu by se měly v letošním roce zvýšit o 5,7 procenta díky pokračujícímu oživení ve Spojených státech i Evropě. Oznámila to britská mediální společnost Aegis. Zlepšila tak svůj odhad z předchozích 5,3 procenta.
Firma Aegis, jejíž divize Carat je největší agenturou pro plánování a nákup reklamy v Evropě, dále uvedla, že dlouho očekávané oživení trhu s reklamou dosáhlo celosvětového měřítka. Důvodem jsou hospodářský růst a výdaje související s letošními významnými sportovními akcemi a prezidentskými volbami ve Spojených státech.
V příštím roce očekává společnost nárůst o rovných pět procent, zatímco v dřívější prognóze počítala se zvýšením o 4,4 procenta. Firma však upozornila na to, že nejistota související s prezidentskými volbami v USA a vysoké ceny ropy by mohly v budoucnosti přinést problémy. Dodala, že letošní olympijské hry v Aténách nevedly k tak vysokým výdajům na reklamu, jak se očekávalo.
V Evropě by se měly celkové výdaje na reklamu v letošním i příštím roce zvýšit o 4,4 procenta. Ve Spojených státech by měly letos výdaje stoupnout o 5,8 procenta, napřesrok by však měl jejich růst zpomalit na 4,8 procenta, napsala agentura Reuters.