Billboardy o Grossově upřímnosti stály ČSSD miliony
Billboardy s premiérem a úřadujícím předsedou ČSSD Stanislavem Grossem přišly nejsilnější vládní stranu na téměř osm milionů korun, informovala tisková mluvčí ČSSD Lucie Orgoníková. Pohltily by tak zhruba čtvrtinu peněz, které Lidový dům vyčlenil na kampaň k letošním podzimním volbám. Kolik billboardů s Grossem po Česku visí, však mluvčí neuvedla.
Zdroje blízké Lidovému domu, které mají s billboardy zkušenosti, odhadují, že velkoplošné plakáty s Grossem stály nejméně 20 milionů korun. Gross se podle nich bude na voliče usmívat až do počátku října, kdy ho nahradí kandidáti, kteří se účastní volebního klání.
Sociální demokraté uvolnili na letošní podzimní senátní a krajské volby podle místopředsedy Martina Starce přes 30 milionů korun. Náklady na Grossovy billboardy ale místopředseda neuvedl. Řekl jen, že nejde o sponzorský dar a že byly zaplaceny “ze stranických peněz”. “My nemáme bohužel štěstí na sponzory,” řekl.
Vedle Grosse jsou na billboardech slogany “Myslím to upřímně” a “Jsem sociální demokrat”. Na dotaz, zda jsou úvodem k volební kampani, Starec odpověděl: “Řekněme, že je to kampaň o sociální demokracii.”
Grossův portrét se slogany inspirovaly majitele barevných sprejů různě po republice k jejich přetváření. Vtipálci premiérovi domalovávají knírek, který nosil nacistický německý vůdce Adolf Hitler, a komolí či doplňují slogany. Vedle premiérovy hlavy se objevují i nápisy Nemyslím to upřímně, Nemyslí mi to, Jsem sociál, Jsem sociální případ, Jsem žena nebo dovětek My víme k původnímu sloganu o upřímnosti. Různé varianty nechybí ani na internetu.
Gross vyvolává smích slovy o upřímnosti i u svých kolegů. Dnes pobavil členy sněmovního branného výboru, když se omluvil za pozdní příchod slovy: “Chtěl bych se omluvit a myslím to upřímně.”