Zvýšit podíl domácností třídících komunální odpad je cílem informační kampaně, kterou v září zahájí Zlínský kraj. Její součástí budou televizní a rozhlasové spoty, distribuce letáků či soutěže pro školy, informoval krajský radní Vojtěch Jurčík. Zlínský kraj, kde má možnost třídit odpad více než 99 procent obyvatel, zatím v poměru vytříděného odpadu za celostátním průměrem zaostává. Zatímco v rámci České republiky tvoří vytříděný odpad více než 28 procent, v kraji je to zhruba o pět procent méně. „Domácnosti ve Zlínském kraji vyprodukují ročně zhruba 100 000 tun odpadu, více než polovinu přitom tvoří tříditelné odpady,“ uvedl Jurčík. Kraj proto chce občany přimět k jeho intenzivnějšímu třídění. Pro letošní rok budou do projektu intenzifikace odděleného sběru investovány ve spolupráci s autorizovanou obalovou společností EKO-KOM čtyři miliony korun. Kromě kampaně z nich bude financován také nákup nejméně dalších 200 kontejnerů; nyní jich je v kraji přes 6000. Plán odpadového hospodaření kraje počítá s tím, že jednu sběrnou nádobu pro konkrétní odpad by mělo využívat nejvýše 200 osob, cílem je i zkrácení donáškové vzdálenosti. Informační kampaň, která navazuje na kampaň celostátní, bude ve Zlínském kraji pokračovat i v roce 2005.
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?