Britská reklamní společnost WPP, která je druhou největší reklamní agenturou na světě, vytvořila v prvním pololetí zisk před zdaněním 234,7 milionu liber (347,66 milionu eur), což představuje meziroční nárůst o 16 procent. Vzhůru pomohl firmě hlavně silný výkon v Asii a USA, když růst na evropských trzích byl pomalejší, vyplývá z dnešního prohlášení.
Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali v průměru zisk 231,5 milionu liber. Tržby se zvýšily o šest procent na 2,03 miliardy liber. Tržby na srovnatelném základě, tedy bez zahrnutí nedávných akvizic a vývoje směnných kurzů, stouply o 2,5 procenta. Do skupiny WPP patří agentury Young & Rubicam, Ogilvy & Mather či J. Walter Thompson.
Příjmy v Asii, Latinské Americe a na Blízkém východě v prvním pololetí stouply o 28,9 procenta. Tržby z oblasti severní Ameriky byly vyšší o 11,2 procenta. Příjmy v Británii vzrostly o 12 procent, oblast kontinentální Evropy však zaznamenala zvýšení pouze o 8,5 procenta.
WPP dodala, že je na nejlepší cestě dosáhnout za celý letošní rok plánované provozní marže 13,8 procenta. V příštím roce se má provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, zvýšit na 14,5 procenta a v roce 2006 na 15 procent, napsala agentura Reuters.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).