Zbraň zvaná televizní seriál

26. 8. 2004 10:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Příští týden končí programy plné repríz a televizní stanice se vydají do boje o diváka v podzimní sezoně. Důležitou zbraní v této bitvě bude televizní seriál. Po letech, kdy původní dramatická tvorba byla doménou veřejnoprávní České televize, přicházejí s dějovými seriály také komerční televize Nova a Prima. Od 12. září bude televize Nova v nedělních večerech uvádět třináctidílnou Pojišťovnu štěstí, kterou již dnes v upoutávkách avizuje jako „velký televizní román“, který „vám obrátí život naruby“. O dalším seriálu, vysílaném ve čtvrtek s názvem Redakce, se proslýchá, že je to klon úspěšného produktu španělské televize. Česká televize chce získat přízeň diváků seriálem Náměstíčko, jehož samostatné příběhy vysílané od pondělí 6. září bude spojovat dvojice postav trafikantky a kontrolora na penzi v podání Luby Skořepové a Josefa Vinkláře. Konkurentem Náměstíčka se v pondělcích stane druhá řada amerického seriálu 24 hodin na televizi Nova. V konkurenci se zahraničními nablýskanými seriály to však obvykle domácí příběhy vyhrávají. Svědčí o tom ohlas seriálu Rodinná pouta televize Prima, o kterém kritička Mirka Spáčilová napsala, že je to „soap opera jako bič, dokonce tak čirá, až budí sympatie“. Rodinná pouta se od letošního března vysílají dvakrát týdně a pravidelně se umisťují mezi nejsledovanějšími pořady televize Prima. Sledovanost sice není vysoká, něco kolem patnácti, šestnácti procent, nicméně z hlediska GRP, tj. kumulovaného zásahu cílové skupiny diváků, mohou být stočtyřdílná laciná Rodinná pouta ekonomicky efektivnějším programovým produktem než nějaký výpravný „klasický“ seriál. Přestože televize Prima nepřichází do podzimní bitvy o diváka s novým titulem, má v záloze tajnou zbraň: Jan Kačer alias podnikatel František Rubeš se v Rodinných poutech probral z bezvědomí trvajícího třicet dílů a vrací se do děje.

Ekonom, 26. 8. 2004, autor: (MIŠ)

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.