Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o Společenstvo SuperStar opadá

Redakce MAM11. 8. 2004

Marketinkový příběh SuperStar v lecčems připomíná Pána prstenů a ústřední postavy Společenstva Prstenu: poptávka po produktech spojených s celým Společenstvem SuperStar klesá, obchodníci proto sahají k dalšímu taktickému tahu. Po několika měsících intenzívní propagace během společných finálových kol na Nově a týdnech poptávky po společné nahrávce se o peněženky konzumentů utkají jednotlivé “superhvězdy” každá sama za sebe.
Pokles zájmu o prvotní produkt talentové soutěže Česko hledá SuperStar, tedy o všech deset hvězdných finalistů, začaly signalizovat prodejní hudební hitparády. Společná deska se sice stále drží na čele žebříčku české sekce Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI), o tom, že prodeje klesají, svědčí údaje týkající se podílů vydávající společnosti BMG. Zatímco na konci června se podíl vydavatelství vyšplhal až skoro na 60 procent trhu, podle poslední statistiky IFPI ze 6. srpna je to jen 30 procent.
Zjistit, kolik se desky prodalo celkově, není možné vzhledem k tomu, že se firma s přibývajícími prodeji rozhodla nezveřejňovat přesná čísla. “Mohu jen potvrdit, že kompilační deska je stále naším nejlépe se prodávajícím titulem,” sdělila Zdena Selingerová z BMG. Poslední údaj z poloviny července hovoří o 70 tisících prodaných nosičů, tržby spojené s nahrávkou tak již překročily 20 miliónů korun.
Podobně se vyvíjel zájem o koncertní vystoupení deseti finalistů. První Superkoncert 24. června v pražské Sazka Areně byl vyprodaný, u druhého o den později již pár tisíc lístků z celkové kapacity okolo 14 tisíc zbylo. V Ostravě 15. července si pak pětici SuperStar poslechlo jen čtyři tisíce diváků, celková kapacita haly byla deset tisíc návštěvníků.
“Přijde mi to málo. Příčiny mohou být různé. Za prvé třeba prázdniny a začínající přesycenost SuperStar,” řekl ČTK koproducent koncertu Janis Sidovský. “Další velké koncerty, na kterých by účinkovalo všech deset SuperStar, již do budoucnosti nechystáme,” dodal Jan Musil z agentury Scream Artist Management, která zastupuje všechny finalisty.
O poklesu zájmu rovněž svědčí fakt, že slovo SuperStar přestalo být nejvyhledávanějším termínem českého internetu. Naopak na nedostatek zájmu si nestěžuje mobilní operátor Eurotel, který nabízí stahování písní SuperStar nebo jejich loga.
V globálu však produkt deseti finalistů kopíruje klasické fáze produktu, jak je rozlišuje marketink – zavádění, růst, zralost a útlum. To všechno v extrémně krátké době několika málo týdnů.
I nová fáze prodeje SuperStar po “částech” jako by vypadla z marketinkových učebnic. Kupříkladu Iveta Horáková radí ve své knize Marketing v současné světové praxi pro fázi útlumu vyřazení všech slabých prvků produktu.
BMG zatím postupuje podle tohoto receptu. Přestože vlastní opci na vydání nahrávky všem finalistům, již od počátku dává šéf společnosti Milan Herman najevo, že na desku mají nárok jen někteří. Do této chvíle mají vydání debutu u BMG jisté tři finalisté – Aneta Langerová, Šárka Vaňková a Sámer Issa. Opce na všechny finalisty vyprší 20. září.
S jednotlivými postavami Společenstva SuperStar počítá rovněž i Scream Artist Management, která zajišťuje koncertní a merchandisingové aktivity SuperStar. “Zatím registrujeme několik set nabídek na vystoupení, z nichž jsme vyřadili přibližně polovinu. Nabídky máme i na merchandising, od oblečení až po školní potřeby. Záleží na jednotlivých interpretech, co jim bude vyhovovat,” řekl Musil.

Hospodářské noviny 11.8.2004, autor: Aleš Borovan

×

Hledá se expert na starý Řím

Starší článek

Heineken posiluje svou pozici v Rusku

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více