Výdaje na webovou reklamu se do 5 let zdvojnásobí
Celkové výdaje na internetovou reklamu by se měly do roku 2009 téměř zdvojnásobit na 16,1 miliardy dolarů ročně. Spotřebitelé budou totiž na webu trávit stále více času a nové technologie zjednoduší tvorbu internetových reklamních kampaní. Vyplývá to ze zprávy výzkumné organizace Jupiter Research.
Výdaje inzerentů na placené internetové vyhledávání by se měly během pěti let více než zdvojnásobit na 5,5 miliardy z letošních 2,6 miliardy dolarů. Roční tempo růstu těchto výdajů však podle organizace Jupiter Research do roku 2009 zpomalí na 11 procent z 65 procent v letošním roce, což posílilo pochybnosti ohledně vyhlídek internetové společnosti Google. Ta nyní připravuje primární nabídku svých akcií.
Jméno společnosti Google a prakticky veškeré její příjmy jsou spojeny s vyhledáváním na internetu. Pochybnosti ohledně vyhlídek zastínily dlouho očekávanou primární nabídku akcií, která by mohla přinést až 3,3 miliardy dolarů a ohodnotit celou společnost Google na více než 36 miliard dolarů, píše agentura Reuters.
Nabídka akcií Google je důkladně sledována. Emise bude osmou největší primární nabídkou v americké historii, objemnější než většina nabídek v době boomu internetových firem v 90. letech. V poslední době však firma kvůli nabídce čelí vlně kritiky.