Volání z mobilů ze zahraničí v létě stouplo na dvojnásobek

18. 8. 2004 13:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přibližně na dvojnásobek se v letních měsících proti zbytku roku zvýšil objem volání tuzemských uživatelů mobilních telefonů ze zahraničí. Tradiční země, odkud lidé nejčastěji volají, jako jsou sousední Slovensko, Rakousko i Německo, doplnily Chorvatsko, Itálie, Řecko a Španělsko, uvedli operátoři.
I v létě lidé nejčastěji volají ze Slovenska, na druhé místo se dostalo Chorvatsko a třetí je Německo. Krátké textové zprávy SMS podle statistiky T-Mobile lidé nejvíce posílají z Chorvatska, Německa a Slovenska. V červnu a červenci poslali zákazníci T- Mobile z ciziny 9,6 milionu SMS a provolali 3,4 milionu minut.
To, že jsou Češi národ posedlý posíláním SMS, dokládá podle mluvčího Českého Mobilu Petra Šindlera skutečnost, že na jeden roamingový hovor Čecha připadnou ze zahraničí čtyři SMS. U cizinců pohybujících se v létě po ČR je tento poměr 1:1.
Operátoři se shodují, že zájem o jejich služby v zahraničí se proti loňsku zvýšil. Přispělo k tomu zejména zjednodušení podmínek roamingu, ale i akční nabídky. Například Eurotel zjednodušil aktivaci pro tarifní klienty, kterým nyní stačí mít zaplacené faktury za tři předchozí měsíce, a nabídl speciální SIM kartu s deseti SMS z vybraných zemí po deseti haléřích.
T-Mobile sjednotil ceny tak, že jsou v jednotlivých zemích stejné bez ohledu na používaného operátora. Český Mobil neúčtuje klientům 17korunový sestavovací poplatek pro zahraniční hovory a snížil vratnou zálohu pro aktivaci roamingu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.