V boji o diváka porazila olympiáda sněmovnu v poměru pět ku třem

26. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hlasování o důvěře vládě, které v úterý vysílala ČT1, přilákalo před obrazovky 305 000 obyvatel. Ve stejnou dobu sledovalo přímý přenos z olympiády na ČT2 496 000 lidí. V souboji o diváka tak nad Poslaneckou sněmovnou zvítězila olympiáda v poměru zhruba pět ku třem, informoval mluvčí televize Martin Krafl.
ČT1 dávala hlasování o důvěře vládě v přímém přenosu od 14:04 do 18:54. V této době sledovalo olympijské vysílání z Atén v průměru 29 televizních diváků ze 100. Sportovní fanoušci tvořili 5,8 procenta dospělých obyvatel ČR.
Na samotné hlasování o důvěře se dívalo 18 ze 100 lidí u televize. Dohromady tvořili 3,6 procenta dospělých obyvatel České republiky. Sněmovnu sledovalo celkově o 0,2 procenta více žen, ale muži měli o dvě procenta větší podíl na publiku, protože jich bylo u televize méně.
Pozornost věnovaná úternímu jednání Poslanecké sněmovny rostla s věkem, ale podle vzdělání kolísala. Jednání přitáhlo nejméně patnácti- až čtyřiadvacetiletých, jen 1,2 procenta, a potom nejméně vysokoškolsky vzdělaných diváků. Ti měli sledovanost jen 3,1 procenta. Ovšem jejich podíl na publiku tvořil 27 procent.
Naopak nejvíce se jednání věnovali senioři, poslouchalo ho v televizi 10 procent obyvatel ve věku nad 65 let, a diváci se základním vzděláním, ti měli sledovanost 3,8 procenta. Jejich podíl na publiku byl ale nižší než u vysokoškolsky vzdělaných diváků, činil pouze 17 procent. Jednání přilákalo o dvě desetiny procenta více diváků s úplným středním vzděláním než vyučených bez maturity.
Velkým magnetem pro diváky byla v úterý druhá polovina desetiboje a boj Romana Šebrleho o zlato. Při ranním běhu na 110 metrů překážek ho vidělo 217 000 dospělých, o dopolední disk projevilo zájem 282.000 lidí, tyč sledovalo 524 000 diváků, podvečerní oštěp spatřilo 681 000 osob a večerních 1500 metrů si nenechalo ujít 1 361 000 lidí, tedy 16 procent dospělých obyvatel ČR.
Ještě více lidí, celkově 1 473 000, sledovalo konečné výsledky desetiboje a také o úspěšný pokus o světový rekord v ženské tyčce. V tu chvíli měl zapnutou olympiádu každý druhý divák.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.