Hlasování o důvěře vládě, které v úterý vysílala ČT1, přilákalo před obrazovky 305 000 obyvatel. Ve stejnou dobu sledovalo přímý přenos z olympiády na ČT2 496 000 lidí. V souboji o diváka tak nad Poslaneckou sněmovnou zvítězila olympiáda v poměru zhruba pět ku třem, informoval mluvčí televize Martin Krafl.
ČT1 dávala hlasování o důvěře vládě v přímém přenosu od 14:04 do 18:54. V této době sledovalo olympijské vysílání z Atén v průměru 29 televizních diváků ze 100. Sportovní fanoušci tvořili 5,8 procenta dospělých obyvatel ČR.
Na samotné hlasování o důvěře se dívalo 18 ze 100 lidí u televize. Dohromady tvořili 3,6 procenta dospělých obyvatel České republiky. Sněmovnu sledovalo celkově o 0,2 procenta více žen, ale muži měli o dvě procenta větší podíl na publiku, protože jich bylo u televize méně.
Pozornost věnovaná úternímu jednání Poslanecké sněmovny rostla s věkem, ale podle vzdělání kolísala. Jednání přitáhlo nejméně patnácti- až čtyřiadvacetiletých, jen 1,2 procenta, a potom nejméně vysokoškolsky vzdělaných diváků. Ti měli sledovanost jen 3,1 procenta. Ovšem jejich podíl na publiku tvořil 27 procent.
Naopak nejvíce se jednání věnovali senioři, poslouchalo ho v televizi 10 procent obyvatel ve věku nad 65 let, a diváci se základním vzděláním, ti měli sledovanost 3,8 procenta. Jejich podíl na publiku byl ale nižší než u vysokoškolsky vzdělaných diváků, činil pouze 17 procent. Jednání přilákalo o dvě desetiny procenta více diváků s úplným středním vzděláním než vyučených bez maturity.
Velkým magnetem pro diváky byla v úterý druhá polovina desetiboje a boj Romana Šebrleho o zlato. Při ranním běhu na 110 metrů překážek ho vidělo 217 000 dospělých, o dopolední disk projevilo zájem 282.000 lidí, tyč sledovalo 524 000 diváků, podvečerní oštěp spatřilo 681 000 osob a večerních 1500 metrů si nenechalo ujít 1 361 000 lidí, tedy 16 procent dospělých obyvatel ČR.
Ještě více lidí, celkově 1 473 000, sledovalo konečné výsledky desetiboje a také o úspěšný pokus o světový rekord v ženské tyčce. V tu chvíli měl zapnutou olympiádu každý druhý divák.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).