Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Televize na prvním místě

Redakce MAM5. 8. 2004

Hlavní tiskové centrum a Mezinárodní vysílací centrum IBC byly mezi prvními zařízeními 28. letních olympijských her, které v Aténách zahájily minulý měsíc svoji činnost. Očekává se, že jejich služeb využije přes dvacet tisíc reprezentantů sedmé velmoci, z nichž tři čtvrtiny se budou starat o rozhlasové a televizní přenosy a pouze jedna čtvrtina, asi 5500 novinářů a fotografů, o dodávku informací pro tištěná média. Předpokládá se, že podobně jako před čtyřmi lety v Sydney, olympijské vysílací středisko odbaví do světa přes 3500 hodin přímých přenosů. Kdyby je měl vysílat jeden televizní kanál 24 hodin denně, potřeboval by na to téměř pět měsíců. Česká televize jako člen Evropské vysílací unie využije služeb EBU. Ta si pro technický personál a pro své členy rezervovala 4500 z očekávaných 16 000 “vysílacích” akreditací. Pokud tento počet vydělíme 72 aktivními členy EBU, pak na jednoho člena EBU v Aténách připadá v průměru 62 pracovníků. V tomto ohledu je 24členná česká výprava ČT, v níž je 14 komentátorů a reportérů, podměrečná. EBU pro své členy organizuje pět simultánně vysílaných programů. Příjmy z prodeje vysílacích práv na olympijské události jsou dnes hlavním příjmem Mezinárodního olympijského výboru IOC. Největší část dostávají organizátoři olympiád, o zbytek se IOC dělí s 35 mezinárodními federacemi letních a zimních sportů a s více než dvěma stovkami národních olympijských výborů.

Příjmy IOC z prodeje vysílacích práv na letní olympiády
(v USD)
1960 Řím 1 milion
1972 Mnichov 17,8 milionu
1976 Montreal 32 milionů
1980 Moskva 101 milionů
1984 Los Angeles 287 milionů
1988 Soul 403 miliony
1992 Barcelona 636 milionů
1996 Atlanta 898,2 milionu
2000 Sydney 1331,5 milionu

Zdroj: Marketing Fact File IOC

Ekonom, 5. 8. 2004, autor: (MIŠ)

×

Češi kupují sportovní výrobky především od Adidasu, Pumy a Nike

Starší článek

Rodinné stříbro zůstalo doma

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více