Staropramen se sítí značkových restaurací
Pivovary Staropramen chtějí upevňovat svoje postavení na trhu i získáváním zákazníků prostřednictvím vlastní sítě značkových hospod. Svoji 11. hospodu Potrefená husa oficiálně otevřely v Českých Budějovicích. Ředitel rozvoje značkových hospod Staropramen Jan Boroš řekl, že projekt, zahájený v roce 1998, patří do firemní strategie zvyšování kultury pití piva a úrovně gastronomie. Vybudování jedné hospody přijde na osm až deset milionů korun.
I když značkové hospody budují i významné pivovary jako Plzeňský Prazdroj či Budějovický Budvar, síla Staropramenu je podle Boroše v portfoliu značek. Včetně belgických piv svého majoritního vlastníka Interbrew nabízí nyní 19 pivních značek. Značkové hospody firma provozuje na bázi franšízinku, kdy partnerům poskytuje přededším know-how a potřebné zázemí
Pivovary Staropramen jsou svým 14procentním podílem na domácím trhu po Plzeňském Prazdroji druhým největším producentem piva České republice.
Značkové hospody Staropramen by se postupně měly objevovat ve městech nad 50 000 obyvatel. “Ještě letos bychom chtěli otevřít novou v Ostravě a rozšířit již fungující v Plzni. Ověřili jsme si, že velký úspěch mají v místech velkých konkurenčních pivovarů,” uvedl Boroš.
Pivovary Staropramen jsou od roku 2000 součástí belgické pivovarnické skupiny Interbrew. Společnost, která do října 2003 nesla název Pražské pivovary a.s., provozuje pivovary Staropramen a Braník v Praze a Ostravar v Ostravě.
Loni firma zvýšila prodej piva o 5,5 procenta na 2,73 milionu hektolitrů a její tržby činily 3,17 miliardy korun. Pivovary Staropramen jsou třetím největším českým exportérem piva, loni vyvezly 371 000 hektolitrů.