Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Srážky filmových titánů prodlužují zisky

Redakce MAM19. 8. 2004

Mohl by se major Zeman potkat na jednom plátně s poručíkem Borůvkou? A inspektoři Schimanski a Derrick? Zkušenosti ze zahraničí ukazují, že se nemusí jednat o pouhé fantasie. Propojování nejrůznějších filmových či televizních postav, které již mají svůj zenit za sebou, se díky dodatečným tržbám ukazuje jako úspěšná obchodní strategie.
Naposledy to ukázal aktuální snímek Alien vs. Predator, který během premiérového víkendu od 13. srpna vydělal v amerických kinech přes 38 miliónů dolarů a usadil se na špičce aktuální hitparády podle víkendových tržeb.
Myšlenka to není bůhvíjak převratná. Vyhledat v databázi rolí a postav dostatečně zajímavé a úspěšné figury, napsat uvěřitelný příběh a vyslat je do kin. Producentský kalkul je jasný: nalákat co nejvíce diváků z táborů příznivců obou postav.
Alien a Predator, dvě nejlépe vydělávající monstra z produkce Fox, jsou z tohoto hlediska ideální. Čtyři filmy o Vetřelcích dosud utržily skoro 700 miliónů dolarů, dva “predátoří” snímky mají na kontě více než 100 miliónů dolarů. Filmové studio se evidentně rozhodlo při natáčení Aliens vs. Predator přilákat co nejširší publikum.
“Snímek přivede dohromady ty, co mají rádi příběhy z temného vesmíru, s diváky, kteří preferují filmy, které se odehrávají v džungli nebo podzemních městech. Navíc motiv pyramidy odkazuje na filmy typu Indiana Jones nebo Lara Croft,” napsal filmový publicista Kirk Honeycutt v magazínu Hollywood Reporter.
Kromě dodatečných tržeb, které film vytáhne z kapes sympatizantů obou mimozemských potvor však filmoví experti upozorňují i na nezanedbatelný marketinkový efekt filmu. Není tajemstvím, že na filmová plátna se chystají pokračování sérií – Alien 5 a Predator 3, pro které bude Alien vs. Predator dobrou reklamou. Další peníze vydělala i stejnojmenná počítačová hra, která filmu předcházela.
Alien vs. Predator však není v posledních letech jediný film, který sází na strategii synergie jednotlivých postav. V loňském roce se českým kinům vyhnul snímek Freddy vs. Jason z produkce New Line Cinema. Film dal dohromady temné hrdiny béčkových horrorů – Freddyho Kruegera ze série Noční můra z Elm Street a Jasona Voorheese z filmu Pátek 13.
Obě dvě série, zabývající se masovými vrahy, mají po celém světě tisíce fanoušků. Ty pak v pokladnách kin nechali podle serveru Worldwideboxoffice.com přes 82 miliónů dolarů. Stejná společnost pak hodlá natočit pokračování Freddy vs. Jason vs. Ash.
Ještě větší zisky sliboval projekt, který zatím nebyl realizován. V roce 2002 studio Warner Brothers oznámilo, že hodlá natočit snímek Batman vs. Superman, který měl vstoupit na přelomu roku 2004 a 2005. Každý z bojovníků proti zlu má na kontě čtyři velkorozpočtové filmy. O několik měsíců však firma ohlásila zastavení projektu. Přitom oba superhrdinové již podle odhadů dohromady vydělali skoro 1,8 miliardy dolarů.
Pokud bychom však měli zapátrat ve filmové historii, na snahy o synergické využívání dvou různých hrdinů bychom narazili již v druhé polovině minulého století. Často se jednalo o hodně divoké kombinace. V roce 1966 vznikly béčkové snímky Billy the Kid vs. Dracula a Jesse James potkává Frankensteinovu dceru, o pět let později byl natočen film Dracula vs. Frankenstein. V komiksové podobě pak rovněž existuje například příběh Dracula vs. Zorro mstitel.

Hospodářské noviny, 19. 8. 2004, autor:Aleš Borovan

×

Před 75 lety odvysílal rozhlas první fotbalový zápas ze zahraničí

Starší článek

Veletrhy Brno otevřou v Rakousku nové kontaktní centrum

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více