Soutěž publicistických prací o zdravotním postižení

13. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vládní výbor pro zdravotně postižené občany chce prostřednictvím médií prohloubit povědomí veřejnosti o problematice tělesného a duševního zdravotního postižení. Vyhlašuje každoročně soutěž publicistických prací s touto tematikou. Je určena nejen profesionálním novinářům, ale i zdravotně handicapovaným lidem, kteří publikují v časopisech zájmových sdružení, informovala tajemnice výboru Jana Selicharová.
Soutěž byla poprvé vyhlášena v roce 1994. Za dobu její existence se podle Selicharové postupně vyvíjí postoj veřejnosti k handicapovaným spoluobčanům i témata přihlášených prací. Zpočátku bylo třeba upozorňovat na existenci relativně velké skupiny lidí se zdravotními problémy, které tehdejší socialistická společnost vytěsnila do ústavů a zvláštních škol. V současnosti je třeba seznamovat čtenáře, posluchače a diváky spíše s jednotlivými typy postižení a s tím, jak se mají k lidem s konkrétními handicapy chovat, dodala Selicharová.
Loni byl například oceněn rozhovor s maminkou chlapce s Downovým syndromem, který boří mýty o nevzdělanosti takto postižených dětí. Cenu získala také publikace složená z ukázek literárních prací zrakově postižených autorů, kterou vydalo sdružení Okamžik.
Pořadatelé přijímají práce uveřejněné v tisku nebo vysílané v televizi či rozhlase v období mezi 1. říjnem 2003 a 30. zářím 2004. Uzávěrka 11. ročníku soutěže je 30. září.
Podmínky soutěže je možno získat v sekretariátu vládního výboru na Nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01 Praha 1 a na internetové adrese www.vlada.cz.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.