Sháňka po školních pomůckách začíná, zájem je o ty se Shrekem
V obchodech pomalu začíná každoroční sháňka po školních pomůckách pro děti. Obchodní řetězce letos očekávají mírný nárůst jejich prodeje. Zájem je podle obchodníků o tzv. designová pera, v kurzu naopak přestávají být klasické školní aktovky. Tradičně žádané jsou předměty s obrázky oblíbených postav dětských filmů, letos mezi nimi vládne Shrek.
“Prodej školních pomůcek proti loňskému roku stoupl, nicméně nákupní sezona školních pomůcek je teprve před námi,” řekla mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková. Dnes již nikdo nemá obavy z nedostatku zboží, a proto rodiče vše nechávají na poslední chvíli. Navíc na začátku roku děti dostávají seznamy pomůcek, podle kterých pak rodiče nakupují vše potřebné, dodala.
“Zájem ze strany zákazníků určitě je, přibližný nárůst odhadujeme ve srovnání s minulým rokem až na 20 procent,” doplnila mluvčí hypermarketů Hypernova a Albert Petra Režná. Největší zájem je tradičně v posledním týdnu před začátkem školy, připomněl mluvčí Tesco ČR Vesselin Barliev. Poptávka je srovnatelná s loňskou, protože počet “zákazníků”, čili žáků, je přibližně stejný, podotkl.
Havlíčková upozornila na to, že podstatně větší zájem je o batohy. Klasické školní aktovky podle jejích slov ustupují do pozadí. V prodejnách Hypernova je nyní největší hitem batoh s kompletním vybavením do školy. Ten obsahuje vedle základních školních potřeb, jako jsou propisky, pravítka či obaly na sešity, například pytlík na bačkory, informovala Režná.
Mezi školními pomůckami s obrázkem jsou v tomto roce nejpopulárnější ty, na nichž je vyobrazen hrdina kresleného filmu Shrek, uvedla mluvčí Teska Jana Matoušková. Následuje podle ní pavoučí muž Spiderman. Velká poptávka je letos po tzv. designových perech, která se vyznačují pohodlným úchopem. “Jsou inkoustová, ale nedělají kaňky,” poznamenala Matoušková.