Rusové si zřejmě zákonem omezí reklamu na pivo

2. 8. 2004 11:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dolní komora ruského parlamentu o víkendu schválila ve druhém čtení návrh zákona, který výrazně omezuje reklamu na pivo ve sdělovacích prostředcích. Reklama se tak v rádiu ani v televizi nebude moci objevovat v době od 7:00 do 22:00 hodin.
Návrh prošel naprostou většinou hlasů a ze 450 členů dolní komory se pro něj vyslovilo 432 zákonodárců.
Pivo je v Rusku stále oblíbenější, hlavně díky nižšímu obsahu alkoholu ve srovnání s tradiční vodkou. Zákonodárci ale tvrdí, že reklama na pivo způsobuje růst konzumace u mladistvých, podotýká agentura Reuters.
Návrh zákona musí v dolní komoře projít trojím čtením, jedním čtením v horní komoře a pak ho dostane k podpisu prezident. V tom okamžiku se z návrhu stane zákon.
Trh s pivem je v Rusku jedním z nejrychleji rostoucím na světě a pohybuje se na něm řada zahraničních výrobců. Například dánský pivovar Carlsberg má společný podnik s britským pivovarem Scottish & Newcastle. Podnikům se podle Carlsbergu daří zvyšovat prodej právě díky reklamě.
Belgický pivovar Interbrew spolu s indickým Sun Group ovládá rusko-ukrajinského výrobce piva Sun Interbrew. Pivovar má v Rusku i SABMiller, který se nyní poohlíží po akvizicích. Heineken zatím zkoumá možností případné expanze na ruském trhu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.