Dolní komora ruského parlamentu o víkendu schválila ve druhém čtení návrh zákona, který výrazně omezuje reklamu na pivo ve sdělovacích prostředcích. Reklama se tak v rádiu ani v televizi nebude moci objevovat v době od 7:00 do 22:00 hodin.
Návrh prošel naprostou většinou hlasů a ze 450 členů dolní komory se pro něj vyslovilo 432 zákonodárců.
Pivo je v Rusku stále oblíbenější, hlavně díky nižšímu obsahu alkoholu ve srovnání s tradiční vodkou. Zákonodárci ale tvrdí, že reklama na pivo způsobuje růst konzumace u mladistvých, podotýká agentura Reuters.
Návrh zákona musí v dolní komoře projít trojím čtením, jedním čtením v horní komoře a pak ho dostane k podpisu prezident. V tom okamžiku se z návrhu stane zákon.
Trh s pivem je v Rusku jedním z nejrychleji rostoucím na světě a pohybuje se na něm řada zahraničních výrobců. Například dánský pivovar Carlsberg má společný podnik s britským pivovarem Scottish & Newcastle. Podnikům se podle Carlsbergu daří zvyšovat prodej právě díky reklamě.
Belgický pivovar Interbrew spolu s indickým Sun Group ovládá rusko-ukrajinského výrobce piva Sun Interbrew. Pivovar má v Rusku i SABMiller, který se nyní poohlíží po akvizicích. Heineken zatím zkoumá možností případné expanze na ruském trhu.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).