Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rusko má kvůli alkoholismu zákon, který omezuje reklamu na pivo

Redakce MAM25. 8. 2004

Ruský prezident Vladimir Putin podepsal zákon, který kvůli obavám z alkoholismu omezuje reklamu na pivo. Kreml to uvedl na své internetové adrese.
V opatření se odrážejí rostoucí obavy z alkoholismu, když post-sovětský boom v pití piva vyvolaly snahy odvyknout Rusy pít vodku, pro kterou měli po staletí slabost. Nový zákon je však noční můrou pro mediální svět a sportovní federace, které stojí před problémem, jak pustit živě do vysílání sportovní zápas, když jeden nebo oba týmy mají pivní reklamu na dresech.
Tvrdé opatření zakazuje reklamu na pivo v rozhlasovém a televizním vysílání mezi sedmou hodinou ranní a desátou večerní. Zákon navíc stanoví přísné podmínky, za nichž se může taková reklama jinak vysílat.
“Žádná reklama propagující pivo nebo nápoje vyrobené z něj nemá tvrdit, že pití piva může vést ke společenskému, sportovnímu nebo osobnímu úspěchu,” uvádí zákon, který se objevil na oficiálních stránkách www.kremlin.ru.
Reklamy navíc nesmějí tvrdit, že pivo zahání žízeň. Inzerující musí ještě věnovat nejméně desetinu vysílacího času nebo reklamního prostoru varování, jaké má pití piva potenciální škodlivé následky.
Ekonomický deník Kommersant Daily napsal, že Putin podepsal zákon již minulý pátek 20. srpna. Zákon bude účinný od 5. září.
Rusko je jedním z nejrychleji rostoucích trhů s pivem na světě. Nyní je pivo dostupné 24 hodin denně u většiny stánků za stejnou cenu jako plechovka džusu a nevztahuje se na něj žádné věkové omezení. Hlavními hráči na ruském trhu s pivem jsou západní společnosti Carlsberg, Scottish & Newcastle a Sun Interbrew, napsala agentura Reuters.

×

Léto připraví televize o stovky miliónů korun

Starší článek

Komise nabádá činovníky a média, aby vážili dopad zpráv na akcie

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více