Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

RRTV si chce s televizemi vyjasnit pravidla sponzorských vzkazů

Redakce MAM25. 8. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) si chce s televizemi sjednotit pravidla pro vysílání sponzorských vzkazů. Tato forma se v posledním roce velice rozšířila, ale občas překračuje povolené meze a má rysy reklamy, řekl dnes ČTK mluvčí rady Pavel Barák. Reakci televizních společností se zatím nepodařilo získat.
Podle zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání sponzorský vzkaz nesmí propagovat prodej, nákup či pronájem výrobků nebo služeb sponzora. Provozovatel naopak musí označit sponzorovaný pořad na začátku nebo na konci obchodním jménem sponzora, logem nebo ochrannou známkou.
Na úterním zasedání proto rada zahájila správní řízení s provozovateli vysílání Novy, Primy a České televize kvůli možnému porušení zákona pro uvedení sponzorských vzkazů. “Sponzorské vzkazy překračují vymezení sponzorského vzkazu ve smyslu zákona. Uvádějí například kvalitativní nebo hodnotící znaky,” vysvětlil Barák.
Českou televizi, CET 21 a FTV Premiéru rada vyzvala, aby se k problému vyjádřily. “Je to spíše prostředek, jakým sjednotit názory správního úřadu a provozovatelů na mez, která by neměla být překračována,” poznamenal Barák s tím, že rada zatím v této otázce nemá zcela jasno. Tato forma reklamy není zákonem příliš regulována co do rozsahu a zařazování.
Na obsah sponzorských vzkazů ale není na trhu jednotný názor. Platí nepsaná úmluva, že by sponzoring neměl přímo nabádat ke spotřebě a neměl by obsahovat informace o ceně.

×

Rada ČT přijala výroční zprávu o hospodaření v roce 2003

Starší článek

Zemi živitelku některé významné firmy opomíjejí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více